Konjoint analizine oyun teorisi yaklaşımı


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TUTKU TUNCALI YAMAN

Danışman: ÖZGÜR ÇAKIR

Özet:

Bu çalışmada özellikle pazarlama ve pazar araştırma alanlarında müşteri tercihlerinin belirlenmesi için sıklıkla kullanılan Konjoint Analizi sonuçlarının Choi ve DeSarbo (1993) makalesinde önerildiği gibi Oyun Teorisi ile birleştirilmesi amaçlanmıştır. ABSTRACT In this study, it is aimed to combine well-known market research technique, Conjoint Analysis’ results, which are frequently used to determine customer preferences, with Game Theory as suggested in Choi and DeSarbo (1993).