Ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıf biyoloji dersi kitaplarının bilimsel okuryazarlık temalar açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Aslı Demirer

Danışman: OSMAN SERHAT İREZ

Özet:

ORTAÖĞRETİM 9, 10, 11 VE 12. SINIF BİYOLOJİ DERS KİTAPLARININ BİLİMSEL OKURYAZARLIK TEMALARI AÇISINDAN İNCELENMESİ Bu araştırmada, Ortaöğretim 9, 10, 11 ve 12. sınıf biyoloji ders kitapları bilimsel okuryazarlık temaları açısından incelenerek, bu temaların ders kitaplarında hangi oranda yer tuttuğunu belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği bu çalışmada içerik analizi metodu kullanılmıştır. -------------------- ABSTRACT Aim of this study was to find out if Turkish 9th, 10th, 11th and 12th grade biology textbooks provide a balance of scientific literacy themes. The study adopted a qualitative approach and content analysis was chosen as the research design.