Meşrulaştırma stratejilerine kurumsal iletişim açısından bir bakış


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NURDAN BAYRAKTAR

Danışman: Gözde Yılmaz

Özet:

MEŞRULAŞTIRMA STRATEJİLERİNE KURUMSAL İLETİŞİM AÇISINDAN BİR BAKIŞ Son yıllarda hızla gelişen teknoloji ve artan markalı ürün ve kurumlar meşruiyet kavramının önemini artırmış, bununla birlikte pazarda yer alan tüm kurumları bir meşruiyet tartışmasına sürüklemiştir. Kurumlar hedef kitleleri nezdinde rıza gören bir tabana oturmak adına bir takım stratejiler dahilinde hareket ederek ömürlerini uzatma yarışına girmişlerdir. Hedef kitlenin beklentilerini şekillendiren ve kurum ile çevresi arasındaki köprüyü oluşturan iletişim özellikle kurumsal boyutta bir başarı elde etmek noktasında önem taşıyan bir diğer kavramdır. Gerçek başarının elde edilmesi gerek kurumsal iletişim süreçlerinin tam anlamıyla uygulanması gerekse de meşruiyet strateji ve taktiklerinin kurumsal iletişim sürecindeki entegre kullanımıyla doğrudan ilintilidir. Bu çalışmada meşrulaştırma stratejileri başlangıçta literatür taraması yapılarak kurumsal iletişim perspektifinde değerlendirilmiştir. Ardından geçtiğimiz yıl yaşanan ve uzun bir süre gündemi meşgul eden damacana su krizi kantitatif ve kalitatif olarak üç ayrı gazetedeki metinler analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ile çalışma kısıtlanmamış su üreticisi kurumların resmi web siteleri ve sosyal medya kanallarında kurum ve olay ile ilgili yürütülen kurumsal iletişim faaliyetleri yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler : Meşruluk, Meşrulaştırma Stratejileri, Kurumsal İletişim ANALYSING LEGITIMACY STRATEGIES FROM CORPORATE COMMUNICATION PERSPECTIVE In recent years, rapidly developing technology, increased marked products and institution have importance of legitimacy concept increased. However, it led institution in market to discussion of legitimacy. On behalf of sitting on reasonable base for target groups, the Institutions have participated a race to prolong their life using some strategies. The communication shaping the expectations of target audience and creating a bridge between institution and its environment is important concept for achieving institutional success. Achieving real success is related to not only full implementation of institutional but also integrated use of legitimacy strategies and tactics in communication process. Firstly, legitimation strategies were evaluated at the perspective of institutional communication having literature research in this study. Then, the bottled water crisis which was met last year and on agenda for a long time was analyzed quantitatively and qualitatively in three different newspapers. The study wasn’t restricted with the obtained data, in addition to it, official web sites of water manufacturer and institutional communication activities about this event and its corporation in social media channels were interpreted. Keywords : Legitimacy, Strategies of Legitimation, Corporate Communications