8. Sınıf İngilizce Ders Kitabındaki Ölçme Değerlendirme Etkinliklerinin, Sorularının ve LGS 2018/2019 Sınav Sorularının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ESRA KAYACAN

Danışman: Sibel Cengizhan

Özet:

Araştırmanın amacı; 8. Sınıf İngilizce ders kitabındaki ölçme değerlendirme etkinliklerinin, sorularının ve 2018-2019 LGS sınav sorularının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir. Uzun yıllardır teknolojinin gelişmesiyle birlikte Yabancı dillere özellikle de dünya dili olan İngilizceye olan ihtiyaç artmaktadır. Dünyadaki teknolojik,ekonomik ve kültürel gelişmelerin gerisinde kalmamak için gençlere İngilizce öğretimi ve öğrenimine yönelik doğru bir eğitim verilmelidir. Bu yüzden bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve okullara gönderilen İngilizce kitaplarındaki etkinlikleri ve soruların hedef ve kazanımlara uygunluğunu öğretmen görüşlerine dayanarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, nitel bir araştırma olup örneklemini kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile seçilecek Eyüp Sultan ilçesinde görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturacaktır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılacaktır. Veriler içerik analizi ile çözümlenecek ve yararlı olacağı düşünülen öneriler getirilmeye çalışılacaktır.