Bireysel müşterilerin vadeli mevduat yatırımlarında banka tercihlerinin Markov zincirleri ile araştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gülçin Dal Kurum

Danışman: TUNCAY CAN

Özet:

Firmaların geleceğinin belirlenmesinde, hizmet veya mal sağladıkları kitlenin kendi markaları ile tanışması ve ilk faydayı almasını sağlaması bir sonraki aşamada marka bağımlılığının yaratılmasında ilk adımdır. Yapılan araştırmalarda tüketicilerin en az bir kere tercih ettikleri markayı bir sonraki durumda tercih etme olasılığının diğer markalara oranla yüksek olduğu gözlenmiştir. Marka bağımlılığı rekabet arttıkça zorlaşır. Bankacılık sektöründe de rekabetin artması ile yatırımcılar farklı kriterleri göz önünde bulundurarak Banka tercihlerini yapmaktadırlar. Bu tezin hazırlanmasındaki amaç, Türkiye'de hizmet vermekte olan Bankalar arasından yatırımcıların gelecekte çalışacakları Bankayı tercih etmelerinde halen çalıştıkları Bankanın öncelikle tercih sebebi olduğunu Markov Zincirlerini kullanarak göstermektir. In defining organizations' future, for their audiences, whom they provide services or products to, to experiment their brand for the first time and benefit from it sets the first step of establishing brand loyalty. According to researches conducted' consumers are more likely to prefer the brand they have experimented at least once previously, over the other brands. It gets harder to establish brand loyalty. It gets harder to establish brand loyalty as competition increases. As the competition increases also in the banking sector, the investors consider different criteria in choosing a bank. The purpose of this paper is to show that amongst the banks operating in Turkey, the investors will give priority to the banks, which they are currently working with, in choosing the bank that they will work with in the future, by using Markov Chains.