Kurumsal İtibar Yönetiminin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü: Otomotiv Sektörüne Yönelik Bir Araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ECEM YAZAR

Danışman: Nevin Karabıyık Yerden

Özet:

Günümüz dünyasının en büyük getirisi olan küreselleşme; teknolojideki gelişmeler işletmeler üzerinde rekabet baskısını her gün artırmaktadır. Bu durum sonucunda global ve yerel işletmeler devamlılıklarını sürdürebilmek ve başarılarını artırmak için zorunlu olarak yeni stratejiler geliştirmeye başlamıştır. Geliştirilen en güncel strateji kurumsal itibar yönetimidir. Şöyle ki; olumlu itibar işletmelere birçok fayda sağlayabilecek olması yanı sıra belki de en önemlisi zaman içinde üstün kârlara yol açabilmesidir. Yapılan literatür araştırması gösterdi ki, Türkiye’de daha önce kurumsal itibarın otomotiv sektörü özelinde satın alma niyeti üzerine herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Bu sebeple ilk defa bu çalışmada kurumsal itibarın otomotiv sektörün’ de satın alma niyeti üzerindeki etkisi irdelendi. Bu çalışmada, Türkiye’de rekabetin çok yoğun bir şekilde hissedildiği otomotiv sektöründe varlık gösteren Volkswagen ’in kurumsal itibarının ve tüketiciye sunmuş olduğu değerlerin tüketici kitlesi tarafından nasıl algılandığından hareketle “Kurumsal İtibarın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü” saptanmaya çalışılmıştır. -------------------- The pressure of competitiveness on companies is increasing on a daily basis as a consequence of globalization of the markets. As a result of this the companies have to develop new strategies and use new initiatives in order to achieve a sustainable growth and profitability. One of the latest initiative is Corporate Reputation Management. The positive reputation of a company has various positive impacts in company performances. The most important aspect is the impact on the client's choice and as a result sustainable profitability. The literature research has demonstrated that no specific research has taken place about the impact of corporate reputation on purchasing intension in automotive sector in Turkey so far. Therefore this research aims to analyze the impact of corporate reputation on purchasing intentions. In this research the corporate reputation of Volkswagen, which is one of the most dominant player in Turkey, its perception from the customer point of view and finally the impact on purchasing intention is analyzed.