Sinema eserlerinin telif haklarının korunması ve alternatif çözüm önerileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MEHMET KURT

Danışman: Serpil Kırel

Özet:

Günümüzde teknolojinin de gelişmesi ile birlikte telif haklarının önemi artmıştır. Zira internetin de hayatımızda etkin bir şekilde rol alması ve verilerin kolayca paylaşabilmesi göz önüne alındığında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu tarafından koruma altına alınmış olan birçok eser türü (Edebiyat, Resim, Sinema eserleri vb.) izin almaksızın çoğaltılabilmektedir. Bu nedenle bu tez çalışmamda öncelikle, yürürlükte bulunan Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında Sinema eserlerinin korunması bakımından getirilen düzenlemeler incelenmiştir. İkinci bölümde ise meclise sunulmuş olan ve halen yasalaşmayı bekleyen Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nda değişiklik talebi içeren yasa tasarısına ilişkin maddeler incelenmiştir. Son bölümde ise, yasal tüm koruma yöntemlerine rağmen Telif hakları ihlalinin devam etmesi her an muhtemel olduğundan eser sahipleri ve sinema eserlerinin mali haklarına sahip olan tarafların internet ortamında eserlerini sunmasına ilişkin örnekler ele alınmıştır. -------------------- Nowadays, with the technological developments the importance of copyrights has increased. This is because when the active role of the internet in our lives and the ease of data sharing are considered, a lot of works under the protection of the code of intellectual and artistic works (literature, painting, cinematographic works,etc.) can be copied without permission. For this reason, this thesis starts with the research of the regulations introduced for the protection of cinematographic works within the scope of the code of intellectual and artistic works in force. In the second part, articles on the draft law which contains an amendment request on the code of intellectual and artistic works, and has been presented to the parliament, waiting to be enacted, are examined.In spite of all the legal protective measures, it is always possible for copyright infringements to occur. Because of this, examples regarding the presentation of works by creators and those who own the royalties for motion pictures have been discussed in the last part.