Ortaöğretim coğrafya dersi müfredatında yer alan atıklar konusu ve öğretiminde kullanılan yöntemlerin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Abdül Kadir Akçay

Danışman: NURİYE GARİPAĞAOĞLU

Özet:

Tüm dünyada, kamuoyunun çevre kirliliğinin önlenmesi ve doğal kaynakların korunması konularında daha hassas hale gelmesi, atıklar konusunu gündeme getirmiştir. Bu doğrultuda işletmeler çevrenin korunmasına ve hammaddelerin daha etkin kullanılarak doğal kaynakların verimli tüketilmesine yönelik stratejiler benimsenmeye yöneltilmiştir. Toplumun çevre ve atıklar konusunda bilinçlendirilmesi için çeşitli organizasyonlar oluşturulmuştur. Dünya ve çevre açısından önemli bir konu olan atıklar konusu eğitim kurumları aracılığıyla çocuklara öğretilmeye çalışılmıştır. Bu konuda Coğrafya öğretiminde atıklara yönelik çeşitli düzenlemeler Türkiye’de de uygulanmıştır. Ortaöğretim Coğrafya dersi müfredatında yer alan atıklar konusu ve öğretiminde kullanılan yöntemlerin incelenmesini amaçlayan araştırmamızın sonucunda öğrencilerin coğrafya eğitiminde atıklar konusundaki müfredatı olumlu ve yeterli bulduğu, öğretmen görüşlerine göre mevcut ders kitabının yeterli olduğu ve öğretmenlerin coğrafya öğretiminde atıklar konusunda görüşlerinin benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. ABSTRACT All over the world, public prevention of environmental pollution and conservation of natural resources become more sensitive issues, has raised the issue of waste. In this respect, businesses protect the environment and raw materials consumed more effective strategies for efficient use of natural resources have been directed to adopt . Society to raise awareness of the environment and waste several organizations have been created. The world and the environment is an important issue which is the subject of waste to be taught to children through educational institutions were studied. In this regard various arrangements for waste in geography education has been implemented in Turkey. Secondary Geography courses in curricula waste issues and teaching methods used for the assessment results of our research of the students in geography education,waste in the curriculum, positive and adequate the views of teachers, according to the present lesson book is adequate and teachers of geography waste discuss their similarity to the conclusion that has been reached.