Yüzme dersi eklenen beden eğitimi dersinin performans parametreleri üzerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SİBEL KÖK EMÜL

Danışman: Nusret Ramazanoğlu

Özet:

1. Bu araştırma, ilköğretim 4.sınıf öğrencilerinin beden eğitimi derslerine eklenen yüzme derslerinin performans parametrelerine olan etkisini incelemek amacı ile uygulanmıştır. Araştırmaya 14 hafta süre ile sırayla bir hafta beden eğitimi bir hafta temel seviye yüzme dersi olarak 7 hafta beden eğitimi 7 hafta yüzme dersi alan yüzme grubu (N=36; Yaş: 10, Boy 138,44±6,11) ve 14 hafta süreyle her hafta beden eğitimi dersi alan kontrol grubu (N=30; Yaş: 10, Boy 136,93±5,61) olarak toplam 66 denek katılmıştır. Araştırmaya katılan her iki gruba 14 haftalık eğitim periyodu öncesi ve sonrası 10 m sürat (ivmelenme), 30 m sürat, dikey sıçrama, esneklik, çabukluk, baş üstü top atma, durarak uzun atlama testleri uygulanmıştır. Değerlendirme sonucunda; yüzme grubunda esneklik skoru dışındaki 10 m sürat (ivmelenme), 30 m sürat, dikey sıçrama, çabukluk, baş üstü top atma, durarak uzun atlama testi ön test ve son test sonuçlarında anlamlı fark belirlenmiştir (p<0.05). Kontrol grubunda tüm parametrelerde ön test ve son test sonuçlarında anlamlı fark tespit edilmiştir (p>0.05). Yüzme grubu ile kontrol grubu arasında ise performans parametreleri farkları açısından gruplar arası değerlendirmede istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Anahtar Sözcükler: beden eğitimi, performans parametreleri, yüzme. 1. SUMMARY THE EFFECT OF PERFORMANCE PARAMETERS ON PHYSICAL EDUCATION CLASSES WHICH ARE ADDED TO SWIMMING CLASSES This research, the fourth year students of elementary school were applied to analyze the effect on performence parameters of the swimming lesson in physical education course. The 66 students in the total were participated. We were seperated in two groups. These groups took Physical Education course a week and the basic level swimming lesson a week during 14 weeks. One of the group was the swimming group who took swimming lesson for 7 weeks and Physical lesson for 7 weeks (N=36, age: 10, height: 138.44 ± 46.11). Other group was the control group who took physical education course every weeek for 14 weeks (N=30 age: 10, height: 136.93 ± 5.61). The both of group who participated to the research were performed 10 m (acceleration) sprint test, 30 m sprint, vertical jump, flexibility, agility, throwing the ball your head, standing long jump test before and after for 14 weeks training period. According to the research, the first test and the last test,there were signifiant differences between for 10 m (acceleration) sprint, throwing a ball above the head and long jumping for the group who had swimming lesson expect that flexibility (p<0.05). Pre and post-test results in all parameters of the control group were signifiant difference (p>0.05). A signifiant difference was determined statically in the education between the groups with regard to performance parameters between the swimming group and the control group (p<0.05). Key Words: performance parameters, physical education, swimming.