Eğitim fakültelerinde uygulanan bireysel çalgı eğitimi (keman) ders programlarının yürütülmesine yönelik eğitimci görüşlerinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AHMET TİRGİL

Danışman: Mustafa Uslu

Özet:

Anahtar Sözcükler :Müzik Eğitimi, Bireysel Çalgı Eğitimi, Ders Programı, Eğitmen Görüşleri EĞİTİM FAKÜLTELERİNDE UYGULANAN BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ (KEMAN) DERS PROGRAMLARININ YÜRÜTÜLMESİNE YÖNELİK EĞİTİMCİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Bu araştırma ile, 2010 eğitim – öğretim yılında Türkiye’deki devlet üniversitelerinin eğitim fakültelerinde uygulanan bireysel çalgı eğitimi (keman) ders programlarının yürütülmesine yönelik eğitimci görüşleri, uygulanan anketler sonucu ile elde edilen bulgular doğrultusunda değerlendirilmiştir. Ulaşılan bulgular, tablolar ve garfikler yolu ile gösterilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın amacı, eğitim fakültelerinde uygulanmakta olan bireysel çalgı eğitimi (keman) dersinin işlenişini gözlemleyerek varılan sonuçlar doğrultusunda keman eğitimine katkıda bulunabilmektir. Bulgular, kaynak tarama ve anket uygulaması ile elde edilmiştir. Toplam 22 üniversitede 39 öğretim elemanına geliştirilen anket uygulanmıştır. Sonuçlar şöyle lenebilir; Araştırmaya katılan eğitmenlerin çoğu yazılı – basılı olan proramları uygulamaktadırlar. Katılımcılarının çoğunluğunun dünya litaretürüne girmiş olan eğitim yöntemlerini kullanmadıkları saptanmıştır. Öğretim elemanlarının ifadeleri doğrultusunda, eğitim fakültelerinde birbirinden farklı otuzu aşkın kaynak / metodun kullanıldığı görülmüştür. Bireysel çalgı eğitimi haftalık ders saatinin katılımcılar tarafından yeterli bulunmadığı gözlenmiştir. Öğretim elemanları uygulanmakta olan program hedeflerinin, müzik öğretmeni yetiştirme hedefleri ile örtüşmediğini düşünmektedirler. Eğitmenlerin büyük kısmı uyguladıkları programların içeriğindeki repertuarın, müzik öğretmenliği için kısmen yeterli olduğunu düşünmektedirler. Elde edilen verilerden anlaşılmaktadırki, öğrencilerin çok azı sürekli kullanabilecekleri nitelikli bir çalgıya sahiptir. Uygulanan programlarda ulusal kültür birikimine dayalı repertuara yeterince yer verilmemektedir. Verilere göre anket formlarını dolduran keman öğretmenlerinin çoğunluğu farklı kurumlarda bulunan meslektaşları ile ortak çalışmalar yürütmemektedir. Key Vocabulary :Music Education, Individual Instrument Training, Syllabus, Opinions of Educator ABSTRACT INDIVIDUAL INSTRUMENT TRAINING (VIOLIN) WHICH IS APPLIED IN FACULTIES OF EDUCATION AND EVALUATION OF VIEWS OF EDUCATORS FOR THE CONDUCT OF SYLLABUS With this study, in the 2010 training year, the comments of the educators which are about the conduct of the training of indvidual instruments (violin) lesson program applied in the education faculties of Turkey's state universities are evaluated in accordance with the results of the survey findings.Obtained findings are presented and interpreted via tables and graphs. The aim of this research is to make contribution to the violin education by the results of observing the lesson of individual instrument training (violin) which is applied in faculties of education. In the process of research findings were obtained by searching the sources and making a questionnaire. It was applied reformed questionnaire to 39 lecturers in 22 universities totally. Outcomes which are obtained from the research can summarize like that; Most of the lecturers who participated to the survey implement the written – printed programmes. It was ascertained that most of the participants do not use the education methods which are in world literature. According to the expressions of lecturers, it was seen that they use more than thirty sources / methods different from each other in the faculties of education. It was observed the weekly lesson hour of individual instrument training are not found enough by the participants. Faculty members consider that implemented programme goals does not overlap with the target of music teacher training. According to the data,the majority of violin teachers consider the content of implemented programme is partially sufficent for music teacher. It is understood from data obtained from the survey, very few of the students of violin lesson possess continuously qualified instrument. Implementation of the program based on the repertoire of the national cultural heritage is not given a enough place. According to data of a questionnaire filled out by majority of violin teachers do not collaborate with colleagues who are in different institutions.