Fiziksel Etkinlik Kartları Uygulamalarının 1. ve 2. Sınıf Öğrencilerinin Hareket Becerilerinin Kazanımına Etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜNER KAPTAN

Danışman: Sinan Bozkurt

Özet:

Bu araştırmanın amacı, Fiziksel Etkinlik Kartları uygulamalarının 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin hareket becerilerinin kazanımına etkisinin incelenmesidir. Deney modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada; “FEK’ları yer değiştirme hareketleri, dengeleme hareketleri ve nesne kontrolü hareketlerine etkisi var mıdır?” sorularına cevap aranmıştır. Ayrıca bu değişkenler arasında gruplar arası farkın olup olmadığına bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 2017-2018 öğretim yılı Beykoz İlçesi Güzelcehisar İlkokul öğrencileri (n=50) çalışma grubunu, Beykoz İlçesi Defterdar Mehmet Bey İlkokulu öğrencileri (n=49) kontrol grubunu oluşturmuştur. Öğrenciler 7-8 yaş aralığındadır. Araştırmamızda çalışma grubuna “Oyun ve Fiziki Etkinlikler “ dersleri için hazırlanmış olan Fiziksel Etkinlik Kartları (FEK)’ ndan Sarı Kart grubundaki Temel Hareket Becerileri programı uygulanmıştır. Eğitim haftada 2 gün 1 saat olmak üzere 7 hafta boyunca uygulanmıştır. Kontrol grubu kendi beden eğitimi ders müfredatını yapmaya devam etmiştir. Araştırmada kullanılan testler; Esneklik Testi, Durarak Uzun Atlama (D.U.A), 5 m ve 20 m Koşu Testi, Çeviklik Testi, Top Atma, Top Yakalama, Flamingo Denge Testi uygulanmıştır. Araştırmanın analizinde; katılımcı test deeğerlerinin normal dağılıma uygunluk gösterip göstermediği, homojenliği Kolmogrov Smirnov ve Shapiro Wilks testi ile incelenmiş ve verilerin normal dağılıma uygunluk göstermediği tespit edilmiştir. Bu sebeple verilerin analizi için non-parametrik testlerin kullanılması uygun görülmüştür. Grup içi dağılımların incelenmesinde Wilcoxon Testi, gruplar arası farklılığı belirlemek içinse Mann Whitney-U Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; Fiziksel Etkinlik Kartları uygulamasının 1. ve 2. sınıflara uygulamasında esneklik, D.U.A., 5 m ve 20 m koşu özelliği, denge, top yakalama özellikleri çalışma grubu lehine olumlu ve anlamlı yönde olduğu gözlemlenmiştir (p<0,05). -------------------- The aim of this research is to analyzeth eeffect of Physical Activity Card sapplications on the acquisition of movement skills of 1st and 2nd grade students. There seach consisted of 7-8 age group students in the 2017-2018 academic year in Beykoz District, Güzelcehisar Primary School students (n: 50) study group and Beykoz Districts students in the primary school of Defterdar Mehmet Bey (n: 49) control group. In our study, "Basic Activity Skills" program in Yellow Card group of Physical Activity Cards (FEK) which is prepared for "Game and Physical Activities" classes has been applied to the study group. It was carried out for 7 weeks, 2 days a weekfor 1 hour. Their physical education curriculum was applied, in the control group. For both groups, “Flexibility Test ”, “StandingLongJump (D.U.A)”, “5 m and 20 m Running Test”, “Agility Test”, “Ball Throwing”, “Ball Catching” and ”Flamingo Balance Test” wereapplied. Before starting the program, pre-test and after the end of the program, the final test wasapplied. In the analysis of the research; the homogeneity of the participant test values was examined with the Kolmogrov Smirnov and ShapiroWilks test and the data were found to be unsuitable for normal distribution there fore For this reason, non-parametric tests should be used for data analysis. Wilcoxon Test was used to examine the distribution within the group and Mann Whitney-U Test was used to determine the difference between the groups. As a result of research; flexibility, standing long jump5 m and 20 m running properties, balance and ball catching characteristics were found to be positive significantin a favor of the study group (p<0.05).