Yabancı dil öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunlar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Başak Arslan

Danışman: Yaprak Türkan Taş

Özet:

Yabancı dil, gün geçtikçe önemi artan bir iletişim aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkemizde ilköğretimden üniversite yıllarına kadar yabancı dil öğretilmekte ve yabancı dile büyük bir önem verilmektedir. Bu bağlamda, yabancı dil öğretmenlerine büyük bir görev düşmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, özel dil okullarında çalışan yabancı dil öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunları saptamak ve bu sorunlara çözüm önerilerinde bulunmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Yabancı dil öğretmenlerinin görüşleri, görüşme tekniğiyle elde edilmiş, araştırma olgu bilim desenine göre yapılmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma grubunu İstanbul ili Kadıköy İlçesinde özel dil okullarında görev yapan 26 yabancı dil öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, sınıf içerisinde var olan sorunların çoğunlukla öğrencilerden kaynaklanan sorunlar olduğu saptanmıştır. Yabancı dil öğretmenleri, sınıfta meydana gelen sorunların önceden saptanmasının, öğrencilerin yabancı dil tutumlarını olumlu yönde etkileyeceğine ve öğrencileri motive edeceğine yönelik görüşlerini ifade etmişlerdir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sınıfta istenmeyen davranışların yönetilmesinde çoğunlukla sorunları saptama ve kuralları belirleme gibi stratejilerin öğretmenler tarafından kullanıldığı belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Sınıf Yönetimi, Yabancı Dil, Yabancı Dil Öğretmenleri ABSTRACT Foreign language has become an important means of communication .In our country, we have foreign language education from primary schools to univesities and give importance of knowing a foreign language. Therefore, foreign language teachers have major duties. The main purpose of this study is to determine classroom management problems of foreign language teachers who work in private language school and to propose solutions to the problems. In the study, the quantitative research method was used. The views of the foreign language teachers were taken by interview and designed by phenomenological research and analyzed via content analysis. The study group consisted of 26 foreign teachers working in private language schools in Kadıköy İstanbul. According to results of the study, it’s determined that the problems are mostly caused by student in the classroom. The foreign language teachers expressed their ideas that pre-determining the problems in the classroom affects the students foreign languages attitudes positively and motivate them. According to the findings of the research, it’s determined that the strategies are used by teachers such as detecting problems and establishing the rules in the classroom are mostly used by teachers for the management of unwanted behaviours. Key words: Classroom Management, Foreign Language, Foreign Language Teachers