Perakencilik sektöründe veri tabanlı pazarlama yolu ile çapraz satışların desteklenmesi ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nizami Nuriyev

Danışman: AZRA BAYRAKTAR

Özet:

Son yıllarda oldukça yaygınlaşan ve önemi artan Çapraz Satışlar, genel satın alma eğilimini analiz ederek müşteriye birbiriyle ilişkili ürün veya hizmetleri satma stratejisidir. Bu tez çalışmasında öncelikle Veri Tabanlı Pazarlama ve perakendecilikte kullanımı açıklanmıştır. Veri Madenciliği, Birliktelik Kuralları, Apriori Algoritması ve Çapraz Satışlar ayrıntılı olarak incelenmiştir. Tezin uygulama kısmında Türkiye’deki teknoloji marketlerinden birinin 1 aylık mağaza satış verileri kullanılmıştır. Daha sonra Apriori Algoritması ve Web Graph yöntemleri ile kurumsal ve bireysel müşterilerin birlikte en çok satın aldıkları ürünlerin farklılık arz edip etmediği test edilmiş ve sonuçları bu çerçevede sunulmuştur. ABSTRACT Cross Selling is a strategy, which by analysing general buying movement, for selling associated product or services to customer and in the last few years it becomes widespread and recently, it has become more common and important. In this thesis, first of all, Database Marketing and using in retail sector have been explained. Especially, Data Mining, Association Rules, Apriori Algorithm and Cross Selling have been focused throughout the whole study. Application part of this thesis consists of a research in which the receipt 1 monthly database of one of the technology market chains in Turkey. As a complementary process, are the individual and organizational customers most together bought products the same or difference have been tested by Apriori Algorithm and Web Graphs methods. Finally, the application results are presented within this frame.