Yapısal eşitlik modelleri üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayşenur Kaplan

Danışman: DİLEK ALTAŞ

Özet:

Bu çalışmada Yapısal Eşitlik Modelinin (YEM) teorik özellikleri anlatılmış ve bir uygulaması yapılmıştır. Uygulamanın amacı, YEM ile üniversite öğrencilerinin başarı beklentilerini etkileyen faktörleri belirlemek ve faktörler arasındaki nedensel ilişkileri açıklamaktır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Faktör Analizi, Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) kavramları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde Yapısal Eşitlik Modelinin teorik yapısı anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise Yapısal Eşitlik Modeline ilişkin uygulamaya yer verilmiştir. Uygulamada Marmara Üniversitesi İktisat Fakültesinde öğrenim gören 261 öğrenciye anket uygulanmıştır. Uygulanan bu ankette elde edilen veriler SPSS ve AMOS paket programları ile analiz edilerek, bulgular değerlendirilmiştir. -------------------- In this study, the theoretical features of Structural Equation Model (SEM) were explained and an application was made. The aim of application is to determine the factors affecting the success expectations of university students with SEM and to explain the causal relationships between factors. The study consists of three parts. In the first part, the consepts of Factor Analysis, Explanatory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) are emphasized. In the second part, the theoritical structure of Structural Equation Model is explained. In the third part, the implementation of Structural Equation Model is given. In the application, a questionnaire was applied to 261 students studying at Marmara University Faculty of Economics. The data obtained from this questionnaire were analyzed with SPSS and AMOS package programs and the findings were evaluated. The data obtained from this questionnaire were analyzed with SPSS and AMOS package programs and the findings were evaluated.