Consumer Acceptance of Autonomous Vehicles: A Proposition to Extend The Technology Acceptance Model


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: CEREN CAN

Danışman: Taşkın Dirsehan

Özet:

Teknoloji hızla gelişiyor ve her gün yenilikler sunuyor. Yeni teknolojilerin bazıları kaybolmakta veya hatta kötü ünler kazanmakta çünkü insanlar veya çevrebunu kabul etmeye hazır olmayabilir. Belki de Kara Şimşek televizyon dizisindeki yok edilemez ve üstün yapay zekalı süper araba Kitt sokaklarda görülmüyor, fakat otonom araçlarla ilgili en son gelişmeler teknoloji meraklısı bireylerin ve pazarlamacıların dikkatini çekmektedir. Bu teknolojinin potansiyel sorunları hakkında tartışmalar olsa da, teknoloji de bu değişikliği kaçınılmaz kılan birçok fayda sağlamaktadır. Bu nedenle, bu çalışma insanların otonom araç teknolojisine nasıl tepki vereceğini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada sürücüsüz, otonom araçlar için hazır olup olmadıkların analizi için yeni boyutların eklendiği Teknoloji Kabul Modeli (TAM) kullanılmıştır. Araştırmada bilgi sahibi olmanın ve bireysel yenilikçilik seviyesinin otonom araç kullanımına güveni sağladığı hipotezi ve insanların duyduğu güven ile de otonom araç kullanma yönünde davranış gösterdiği hipotezi kabul edilmiştir. Fakat yaş ve eğitim seviyesi yüksekliğinin otonom araç kullanımına önderlik ettiği hipotezleri reddedilmiştir. Anket göstermiştir ki her yaştan ve her eğitim seviyesinde kişiler yeni teknolojiyi, otonom araçları kullanabilmektedirler. -------------------- Technology develops rapidly and presents new innovations every day. Some of them become lost or even acquire bad reputations, as the people or the environment may not be ready to accept it. Maybe the virtually indestructible and artificially intelligent supercar Kitt in the TV Serie Knight Rider cannot be seen on the streets yet, but the latest developments regarding autonomous vehicles have drawn the attention of tech-savvy individuals and marketers. Although there are discussions about this technology’s potential problems, technology also provides many benefits that make this change inevitable. Therefore, this study aims to investigate how people would react to autonomous vehicle technology.Technology Acceptance Model (TAM) with new dimensions added used in the study to analyze people if they are ready or not for nondriver vehicles, autonomous vehicles. In the study hypothesis, Knowledge and Individual Innovativeness leads to Trust towards autonomous vehicle technology and Trust leads to the behavioral intention to use autonomous vehicle are accepted. So people trust technology with new features and trust leads people to use autonomous vehicles. But hypotheses age and education Level leads to the behavioral intention to use autonomous vehicle are rejected. The survey shows that people with any education from any age may use new technology, autonomous vehicles in the future.