İnternet üzerindeki paylaşım sitelerinin ve blogların tüketici davranışları üzerine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BURCU MERİÇ

Danışman: AZRA BAYRAKTAR

Özet:

İNTERNET ÜZERİNDEKİ PAYLAŞIM SİTELERİNİN VE BLOGLARIN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ Bu araştırma çerçevesinde, consumer/user generated content/media olarak tanımlanan tüketici tarafından yaratılan medya ortamlarında, ağızdan ağıza iletişim ve pazarlama konusu incelenmiştir. Tüketici tarafından yaratılan medya ortamları 2005 yılı ve sonrasında ortaya çıkmış bir terim olup, ürettiği içerikle ilgili herhangi bir şekilde kâr amacı gütmeyen bireylerin resim, müzik, video ve bilgi gibi materyallerle oluşturduğu her türlü online ortama verilen isimdir. Ağızdan ağıza pazarlama ise temel olarak güvene dayalı, tüketicilerin çevrelerindeki sosyal bağlantılarla ve diğer tüketicilerle ürünler/hizmetler/markalar hakkındaki bilgi alışverişi olarak tanımlanmaktadır. Tüketicilerin kendi aralarında deneyim ve bilgi paylaşımı, geleneksel reklam ve pazarlama faaliyetlerinin işlevini başarılı bir şekilde yerine getirememesinin bir sonucu olarak önem kazanmaktadır. Çalışmanın kapsamı genel anlamda ağızdan ağıza iletişim ve türleri, ağızadan ağıza iletişimin tüketici satın alma karar sürecine etkisi, tüketiciler tarafından oluşturulan medya ortamları, doğuşu, gelişimi, çeşitleri, ağızdan ağıza iletişimle pazarlama, ağızdan ağıza iletişimle pazarlamanın pazarlamaya katkıları, ağızdan ağıza iletişimle pazarlama türleri, viral pazarlama, viral pazarlama süreçleri ve online toplulukların şirketler için önemini kapsamaktadır. Tüketicilerin sosyal paylaşım sitelerini ve blogları kullanım sıklığı, bu alanlarda etkilendikleri özellikler ve sosyal ağlar ve bloglarda satın alma karar sürecinde demografik özelliklere göre ortaya çıkan farklılıkların belirlenmesi amaçlamıştır. Anahtar Kelimeler: ağızdan ağıza pazarlama, tüketici tarafından yaratılan medya ortamı, online topluluklar ABSTRACT IMPACT OF SOCIAL INTERNET NETWORKS AND BLOGS ON CONSUMER BEHAVIORS Word of mouth marketing in the consumer/user generated content/media has been studied within the framework of this research. The term consumer generated media was put forward in the year 2005 and has been used widely since then. We name each and every type of online media that is not based on profit regarding its content established by using music, video and pictures. Word of mouth marketing is basically sharing knowledge regarding the products/ services/brands with the social network and the other consumers, as well. Sharing information and experience of the consumers with each other is important as it is a result of the fact that the traditional advertisement and marketing activities do not function successfully. Within the content of this paper, the main concepts of word of mouth communication and types of word of mouth communication, impact of word of the mouth communication on the buying process, the consumer generated media birth, development and types of the consumer generated media, word of mouth marketing, the types of word of mouth marketing, impact of word of mouth marketing on the marketing, viral marketing, process of viral marketing campaign and the importance of consumer generated media for firms within these aims. Consumers use social networking sites and blogs purpose, frequency, and these areas were affected were intended to reveal features and also find out the differences between demographic and buying process. Keywords: word of mouth marketing, user generated content, consumer generated content, womm, online communities