Özel alışveriş sitelerinin yayılma sürecinde ağızdan ağıza pazarlamanın rolü


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CAN GÜLER

Danışman: Gözde Yılmaz

Özet:

Anahtar Kelimeler: Ağızdan Ağıza Pazarlama, Yeniliklerin, Yayılması, Özel Alışveriş Siteleri YENİLİKLERİN YAYILMA SÜRECİNDE AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMANIN ROLÜ Yeniliklerin yayılması, bireylerin demografik özellikleri, zaman, kültür ve sosyal yapı, sosyal yapı ve yeniliğin özellikleri gibi unsurların yanı sıra, günümüzde gelişen teknolojinin yardımıyla yeni iletişim şekillerine bağlı olarak da gerçekleşmektedir. En basit şekliyle bir bireyin bir başkasına hikaye anlatması şeklinde tanımlanan ağızdan ağıza iletişimin, firma, ürün, kişi ya da hizmetler hakkında başkalarına tavsiye ya da uyarı verme niteliğinde olan şekline ağızdan ağıza pazarlama adı verilmektedir. Viral kampanyalar, herkesin yoğun biçimde tartışmasıyla vızıltı haline gelen olaylar, ilgi çekici haber ve her türlü yazılı, görsel ya da işitsel içerik, ağızdan ağıza iletişim yoluyla yayılmaktadır. Hem geleneksel alışveriş yöntemlerinden, hem de diğer online alışveriş türlerinden belli bazı özellikleriyle ayrılan ve bir anlamda yenilik olan özel alışveriş siteleri ve bu sitelerle ilintili haber, kampanya, promosyon ve yeniliklerle de bireylerin birbirlerine tavsiye etmeleri sonucu ağızdan ağıza pazarlama yoluyla ağlar arasında yayılmaktadır. Keywords : Word of Mouth Marketing, Diffusion of Innovations, Private Shopping Clubs ABSTRACT THE ROLE OF WORD OF MOUTH MARKETING IN THE DIFFUSION PROCESS OF PRIVATE SHOPPING CLUBS Diffusion of Innovations occurs with the help of advanced technology nowadays and related to new communication methods as well as the elements such as demographic characteristics of individuals, time, culture and social structure and the attributes of the innovation itself. Giving recommendations or warnings about businesses, products, people or services to others is called Word of Mouth Marketing, which is a type of Word of Mouth, defined as telling stories to another person at its simplest. Viral campaigns, events that become a buzz as everyone talks about them, interesting news and all kinds of written, visual or auditory contents are diffused via Word of Mouth. Private Shopping Clubs, which differs from both the traditional ways of shopping and other online shopping ways with some of their certain attributes and is concidered as a novelty in some way; and the news, campaigns, promotions and changes about them are diffused through networks via Word of Mouth as the result of individuals recommend them to each other.