İlköğretim ikinci kademe din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde öğretmen-öğrenci iletişimi (Bayrampaşa örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hüseyin Algur

Danışman: MUSTAFA USTA

Özet:

Eğitim-öğretim süreci, aynı zamanda bir iletişim sürecidir. Araştırmada, bu iletişim sürecinin etkili olabilmesi için; öğretmenin anlattıklarını öğrencilerin anlamasında, hedeflenen kazanımların elde edilmesinde, öğretmen ve öğrencilerin üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmeleri gerektiği vurgulanmıştır. Öğretmen ve öğrenci arasında karşılıklı sevgi ve saygıya dayalı bir iletişim sürecinin oluşturulması gerektiği belirtilmiştir. Araştırma, ilköğretim okullarının ikinci kademesinde Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersi öğretmenleri ile öğrenciler arasındaki iletişimin nasıl olduğunu tespit etmeyi amaçlamaktadır. Anket uygulamasına bağlı olarak yapılan bu alan araştırması, öğrencilerin gözüyle Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde öğretmen-öğrenci iletişimini betimlemektedir. Yapılan anket uygulamasında elde edilen veriler etkili iletişim süreci kapsamında değerlendirilmiştir. Yapılan bu değerlendirmeler sonucunda Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinde etkili bir eğitim-öğretim süreci için önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACT Education process is, but also a communication process. In this thesis, teachers and students need to fulfill the responsibilities incumbent is highlighted to be effective this communication process, the teacher told the students to understand, targeted benefits are available. Between teachers and students based on mutual love and respect are needed to establish a communication process. Thesis, the second stage of primary school classes in the Religious Culture and Ethics of communication between teachers and students seek to determine how it is. This application depending on the survey research field, the eyes of students of the Religious Culture and Ethics course is described in the teacher-student communication. Configuration data obtained from surveys in the process of effective communication has been assessed under. As a result of these assessments in Religious Culture and Ethics course for an effective education process has been proposed in.