Oluşturmacı öğretim yönteminin ortaöğretim coğrafya eğitimine etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ZİYA KARASU

Danışman: Mehmet Ünlü

Özet:

Bu çalışmada, Oluşturmacı öğretim yönteminin ortaöğretim coğrafya öğretiminde uygulanmasının öğrenci başarısına etkisi araştırılmıştır. Geleneksel öğretim yöntemi ile dünyada gittikçe yaygınlaşan bir öğretim yöntemi olan oluşturmacı öğretim yöntemini karşılaştırmak amaçlanmış, oluşturmacı öğretim yönteminin başarıda daha etkili olduğu savunulmuştur. Bunun için oluşturmacı öğretim yaklaşımının uygulandığı bir deney grubu, bir de geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı bir kontrol grubu seçilmiştir. Her iki gruba da aynı konular, aynı zamanda işlenmiştir. Konular işlenmeden önce yapılan açık uçlu (klasik yazılı) soruları ile deney grubu ve kontrol gruplarının hazır bulunuşluk düzeyleri belirlenmiştir. Kontrol grubu öğrencilerine, geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak öğretim yapılmıştır. Deney grubu öğrencilerine ise; oluşturmacı öğretim yönteminin gereği olan uygulamalarla öğretim yapılmıştır. Uygulama sonrasındaki başarı düzeylerini belirlemek amacıyla aynı sorulardan oluşan son-test gruplara uygulanmış, böylece başarı üzerinde yöntem farkının etkisi belirlenerek hipotezin gerçekliği belirlenmeye çalışılmıştır. Thesıs Name: The Effect Of Constructivist Teaching Method On High school Geography Education. SUMMARY In this study, the effect of the implementation of constructive method in high school geography lessons is investigated. The main purpose of the study is to compare the traditional and the constructive teaching methods. Two student groups are picked in order to make the comparison; the experiment and the control groups that for the experiment group the constructive teaching method and control group the traditional teaching method is implemented. The same subjects are taught at the same time for both groups. The readiness levels of the experiment and the control groups are tested with open-ended questions before the subjects are taught. Traditional teaching methods are used for the control group students. On the other hand, the applications of constructive teaching methods are used for the experiment group students. The last-test containing the same questions is asked to both groups to determine the success levels and the acceptance of hypothesis is tried to be determined by use of different methods over successfulness.