İZLENİM YÖNETİMİ TAKTİKLERİNİN KARİYER BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ: ÖZ YETERLİLİĞİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DİLER KAYAKIŞLA ÇARKCI

Danışman: Nihal Kartaltepe Behram

Özet:

Bu çalışmada, insanlar arasındaki ilişkilerin temeli olan izlenim yönetimi taktiklerinin, kariyer başarısı üzerindeki etkisinde öz yeterliliğin düzenleyici rolünün olup olmadığını incelenmiştir. Bu amaçla, İstanbul ilinde faaliyet gösteren işletmelerin beyaz yakalı çalışanları için anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Veriler 254 anket formu üzerinden analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, izlenim yönetimi taktiklerinin kariyer başarısı ve öz yeterlilik üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte öz yeterliliğinde kariyer başarısı üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Aynı zamanda, öz yeterliliğin, izlenim yönetimi taktiklerinin kariyer başarısı üzerindeki etkisinde düzenleyici role sahip olmadığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlar özetlenerek yorumlanmış ve gelecek araştırmalara ilişkin önerilere yer verilerek çalışma sonlandırılmıştır. -------------------- In this study, it is examined whether self-efficacy has a moderator role in the effect of impression management tactics, which are the basis of relations between people, on career success. For this purpose, a survey was conducted for white-collar employees of enterprises operating in Istanbul. Data were analyzed through 254 questionnaires. According to the results of the research, it was found that impression management tactics had a significant effect on career success and self-efficacy. However, it has been determined that self-efficacy has a significant effect on career success. Moreover, selfefficacy did not have a moderator role in the impact of impression management tactics on career success. The results were summarized and the results were finalized by including suggestions for future research.