Sigortacılık sektöründe müşteri ilişkileri yönetimi yaklaşımıyla veri madenciliği teknikleri ve bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EVREN KASAP

Danışman: MÜNEVVER ÇETİN

Özet:

Son yillarda ülkemizde yaygin olarak kullanilan müsteri iliskileri yönetimi (CRM) ve Veri madenciligi (Data Mining ) bu tez çalismasinda incelenmistir.Müsteri iliskileri yönetimi bir isletme felsefesi olup ürünlerin müsteri odakli satina olanak verirken veri madenciligi ise müsteri iliskileri yönetimi için ihtiyaç olan istatistiksel analizleri yapmaktadir. Bu çalismada yukarida bahsedilen iki konu detayli olarak incelenmistir.Özellikle veri madenciligi tekniklerinden kümeleme analizi , siniflandirma analizi , sepet analizi , diskriminant analizi , lojistik regresyon, faktör analizi , k-ortalamalar analizi , kanonikel kolerasyon analizleri incelenmistir. ABSTRACT Customer relationship management ( CRM ) and Data mining being used in common in the recent years have been studied in this thesis. Despite Customer relationship management is a company philosophy and its aim is to increase sales of companies , Data mining exists statistical analysises and it is used to define aims of CRM .In this case , two main subjects have been studied in detail. Analysises of Data mining being used in this case are cluster analysis , classification analysis , basket analysis , discriminant analysis ,logistic regression analysis , factor analysis, k-means analysis , canonical correlation analysis .