“Çocuklara mahsus gazete’”de değerler eğitimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gülşah Atmaca

Danışman: EMİNE KESKİNER

Özet:

“ÇOCUKLARA MAHSUS GAZETE”DE DEĞERLER EĞİTİMİ (1-100 SAYILAR) Bu çalışma üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde “Değerler Eğitimi ve Çocuk Dergiciliği” üzerinde durulmaktadır. Değerler Eğitimi incelenirken değerin neliği ve tasnifi ile değerler eğitimi üzerinde durulurken; çocuk dergiciliği anlatılırken dergilerin dünyada ve Türkiye’deki tarihi gelişim seyri incelenmektedir. İkinci bölümde ise “Çocuklara Mahsus Gazete’nin Şekil ve Tür Açısından İncelenmesi” konu edinilmiştir. Derginin hikaye, anı, şiir, tiyatro, fabl gibi türlere yer verdiği, şekil yönünden de dönemin en renkli dergisi olduğu görülmüştür. Üçüncü bölümde ise “Çocuklara Mashsus Gazete’de Dini ve Ahlâki Değerlerin Tasnifi” incelenmektedir. Ahlâki Değerlerin tasnifi incelenirken en çok kullanılandan en az kullanılana göre bir sıralama yapılmıştır. Çalışmamızın amacı Çocuklara Mahsus Gazete’deki dini ve ahlâki değerlerin din eğitimi açısından incelenip günümüz din eğitmine yapacağı katkıları ortaya koymaktır. ABSTRACT VALUES EDUCATION AT “ÇOCUKLARA MAHSUS GAZETE” (1-100 ISSUES) This study consists of three main sections. In the first section, "Values Education and Children's Magazines" are emphasized. We have focused on the what and classification of value while examining the values education. On the other hand, we have focused on the historical development of children's magazines in Turkey and world while children's magazines are being described. In the second section, "Çocuklara Mahsus Gazete" has been subject to review of type and shape. Such works like story, memoir, petry, drama and fables are included in the magazine and it is the most colourful magazine of its' era. In the third section, the classification of religious and ethical values are examined at Çocuklara Mahsus Gazete.In examining the classification of ethical values, the values are sorted from most used to less used in the magazine. The aim of this study is examining the religious and ethical values in terms of religious education at Çocuklara Mahsus Gazete to determine the contributions of these values to the contemporary religious education.