Son dönem Filistin sinemasında anlatının post-kolonyal ve madun çalışmaları grubu bağlamında incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: JUMANA GHANIM

Danışman: Serpil Kırel

Özet:

Bu tez, Oslo Barış Anlaşması’nın imzalanmasından sonra Filistin Sineması’nı araştırmayı amaçlamaktadır. Bu tezde son zamanların Filistinli film yapımcıları, özellikle 1960 ile 1980 yılları arasında Beyrut ve Ürdün’de yapılan devrimci filmlere göre, sinemasal ve toplumsal analizi yapılarak karşılaştırılmaktadır. Bu analiz Filistin’in 'İsrail' sömürgeciliğinin sinema üzerindeki etkilerini postkolonyal okul teorileri, özellikle de Madun Çalışmaları Grubu açısından ele almaktadır. Analiz, sinemasal anlatımı ve bunun Filistinlileri yansıtma yetisini inceleyerek temsil, kimlik, tarih yazma ve toplumsal cinsiyet sorularına odaklanmaktadır. Bu tezde Urs al-Jalil/ Wedding in Galilee/ Celile'de Düğün (1980), Al Matlobun Al 18 /The Wanted 18/ Aranan 18 (2014) and Wajib /Düğün Davetiyesi (2017) filmleri ele alınmaktadır. -------------------- in the Palestinian context by studying the narrative of this cinema and its ability to represent the Palestinians. This thesis mainly focuses on three Palestinian Films: Urs al-Jalil/ Wedding in Galilee, Al Matlobun Al 18 /The Wanted 18 (2014) and Wajib (2017).