Okul öncesi eğitim döneminde öğrencilere kazandırılabilecek coğrafi kazanımlar ve değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YUNUS ÇAVAK

Danışman: Mehmet Ünlü

Özet:

Araştırmamızın amacı okul öncesi dönemde öğrencilere kazandırılabilecek coğrafi kazanımlar ve bu kazanımların değerlendirilmesini yapmaktır. Araştırma konusu 2016-2017 eğitim öğretim dönemi ile sınırlandırılmıştır. Araştırmaya konu olan öğrenciler 36-72 ay grubundaki çocuklardan oluşmaktadır. Balıkesir İlinde Altıeylül ve Karesi ilçelerinde 19 okulda görev yapan toplam 101 okul öncesi öğretmeni araştırma konusu ile ilgili yapılan anket çalışmasına katılmışlardır. ABSTRACT The purpose of our research is to evaluate the geographical achievements that can be gained to the students in preschool period and these gains. The research topic is limited to 2016-2017 education and training period. The study subjects consisted of children in the 36-72 month group. A total of 101 pre-school teachers working in 19 schools in the provinces of Altıeyül and Karesi in Balıkesir participated in the survey study on the research topic.