Türkiye'deki e-ticaret sektörünün seçilmiş bazı asya ülkeleri ile yapısal olarak karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Cüneyt Okur

Danışman: ERDEM TURGAN

Özet:

21. yüzyılda elektronik ticaret, hem dünya hem de Türkiye’de işletme ve müşteri ihtiyaçları açısından büyük bir potansiyel taşımaktadır. Bu yüksek lisans çalışmasında, elektronik ticaretin Türkiye ve seçilmiş bazı Asya ülkeleri arasında yapısal olarak karşılaştırılması ve ülkeler arası avantaj ve dezavantajları değerlendirilmiştir. Bu çerçeve kapsamında, mevcut literatür içerisinde öncelikle e-ticaretin ne olduğu, e-ticaret tanımı, tarihçesi, türleri, ödeme sistemleri ve güvenlik ilk bölümde ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise e-ticaretin Türkiye pazarına girişi ve günümüzdeki durumu anlatılmıştır. E-Ticaretin etki alanı, ilk dönem çalışmaları, zamanla ilerleme aşaması ve günümüze dek ticari faaliyetleri gösterilmiştir. E-Ticaretin başta Asya, Çin, Güney Kore, Hindistan ve Japonya’daki genel durumunun anlatıldığı üçüncü bölümde ise, bu ülkelerdeki e-ticaret ve tercih farklılıklarından bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde Türkiye’nin bahsedilen ülkeler ile e-ticaret faaliyetleri ve tercihleri karşılaştırılmıştır. Son bölümde ise Türkiye ve bu seçilen Asya ülkeleri arasındaki farklılıklara ilişkin neticeler ve değerlendirmeler bulunmaktadır. -------------------- In the 21 century, electronic commerce has got a lots of potential including both Turkey and worldwide business and customer needs. In this work, electronic commerce have been evaluated structural comparison and advantages and disadvantages between Turkey and some Asian countries. In this framework, meaning of e-commerce, its definiton, history and types, payment systems and security is considered primarily in the current literature. In the second part of the study, entrance of e-commerce in Turkey and current situation are explained. Impacts of e-commerce, first term works, progress stiuation and current trade activities have been shown. In the third chapter of the general situation of e-commerce, especially in Asia, China, South Korea, India and Japan, e-commerce and preference differences in these countries are mentioned. In the fourth section, e-commerce activities between Turkey and mentioned Asian countries and preferences have been compared. In the last chapter, some results and evaluations about between Turkey and selected Asian countries differences are included.