Ortaöğretim coğrafya öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanma durumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: RAMAZAN DEMİRÖRS

Danışman: Mehmet Ünlü

Özet:

ORTAÖGRETİM COĞRAFYA ÖGRETMENLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİ KULLANMA DURUMLARI Günümüzde yasamın her alanında karsımıza çıkan bilisim teknolojileri bireylerin vazgeçilmezi konumundadır. Temelinde insanların her türlü bilgiye hızlı erisimi ve yararlanmasını hedefleyen bilisim teknolojileri, çagdas ögretmenin yetismesinde zorunluluktur. Bu arastırma ortaögretim kurumlarında cografya ögretmenlerinin bilisim teknolojilerini kullanma durumlarını incelemek için yapılmıstır. Arastırmanın evreni cografya ögretmenleri olusturmakta örneklemi ise Antalya ili ortaögretim kurumlarına cografya ögretmenleridir. Arastırmaya 20 liseden 30 cografya ögretmeni katılmıstır. Anket çalısması her ögretmenle bire bir görüsülerek yapılmıs, ögretmenlere anket sorularını cevaplamada yeterli zaman verilmistir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi sonucunda ögretmenlerin hizmet süreleri yüksek olanların bilisim teknolojilerini kullanma sıklıkları düsmektedir. Cografya ögretmenleri bilisim teknolojilerini kullanmasını daha çok hizmet içi kurslardan ögrenmistir. Cografya ögretmenleri bilisim teknolojilerini Cografya dersi ekonomik faaliyetler konusunda daha çok kullanmaktadır. Elde edilen bulgular esliginde bilisim teknolojilerinden daha etkili yararlanmak için okul ögretmenlerinin yeni teknolojileri ögrenmeye açık olmaları gerekmektedir. Yeni ders yazılımları gelistirilmeli cografya dersine uygulanabilirligi artırılmalıdır. Anahtar Sözcükler: Bilisim teknolojileri, ortaögretim, cografya ögretmeni ABSTRACT THE APPROACH OF GEOGRAPHY TEACHERS ABOUT INFORMATION TECHNOLOGY IN SECONDARY SCHOOL Nowadays, the requirements of information technology seem in all parts of our lives. Indeed the information technology, aiming to provide people to share information quickly, is an absolute necessity to have modern teachers. This research was made to measure geography teachers’ levels of using information technology. The universe of the research is geography teachers, and it illustrates the ones in secondary education in Antalya. 30 geography teachers, of 20 from high school, have joined the research. The survey was prepared studying face to face, and sufficient time has been given to the subjects. In the light of the statistics, we understand that geography teachers who have high period of service, do not frequently use information technology. In general, geography teachers have learnt to use information technology in in-service training courses. They usually benefit from it in the subject of economical activities of Geography. With the findings, teachers must be open to learn new technologies to benefit information technology more effectively. Additionaly, new softwares must be developed and their practibilities are due to be increased. Key words: Information Technology,Secondary School,Geography Teachers.