Coğrafya eğitiminde e-öğrenme


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Dila Nur Aydemir

Danışman: NURİYE GARİPAĞAOĞLU

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı eğitim fakültelerinin coğrafya öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının e-öğrenmeye ilişkin görüşlerini almaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarına konuyla ilgili 30 sorudan oluşan bir anket uygulanarak e-öğrenmeye yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini eğitim fakültelerinin coğrafya öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Coğrafya Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Elde edilen verilerin istatistiksel analizleri sonucunda öğretmen adaylarına göre e-öğrenme görsel bir materyaldir ve coğrafya eğitimi için yararlıdır. E-öğrenme yöntemleri eğitim fakültelerinin coğrafya öğretmenliği bölümlerinde ders olarak okutulmalı veya eğitim derslerinin içerikleri genişletilerek e-öğrenme konusu eklenmelidir. Elde edilen bulgular eşliğinde e-öğrenme yöntemleri ve eğitim teknolojisi alanında yapılan faaliyetlerin eğitim fakültelerinin coğrafya öğretmenliği bölümlerinde hızlanması ve geliştirilmesi gerekmektedir. Anahtar sözcükler: E-öğrenme, Coğrafya Eğitimi, Eğitim Teknolojisi ABSTRACT The main purpose of this research is to get opinion of geography teacher candidates about e-learning. A survey which includes 30 questions has been ask teacher candidates to fill out learn their attitudes regarding to e-learning . The universe of the research includes teacher candidates who study at the study of faculty in geography. The sampling in research includes teacher candidates who study in education of geography at Marmara University Ataturk Education Faculty. The result of the statistical analysis show that e-learning is material and useful for geography education regarding to teacher candidates. E-learning methods should be taught at the education faculties in geography majors or content of the education classes should be expanded and include e-learning topic. With the data that has been obtained from the research, e-learning methods and activities used technology of education area should be accelerated and improved. Key Words: E-learning, Education of Geography, Technology of Education.