Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2006
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Oktay Umut Uysal
Danışman: FATMA ASUMAN YALÇIN
Özet:YEŞİL ÜRÜNLERDE KONUMLANDIRMA İLE İLGİLİ BİR UYGULAMA Günümüzde çevre sorunları önemli boyutlara ulasmıstır. Nüfus artısı ve sanayilesme sonucu ortaya çıkan bu sorunların çözümü sürdürülebilir kalkınmadır. Sürdürülebilir kalkınma çerçevesinde pazarlamanın rolü degismektedir. Yesil pazarlama bu çerçevede ortaya çıkmıstır. Tüketicilerin çevre bilinci yesil pazarlama nedeniyle artmaktadır. Artan çevre bilinci, tüketicilerin çevre dostu yesil ürünleri tercih etmelerine neden olmaktadır. Firmalar yesil pazarlama karmasıyla olusturdukları ürünlerini, çevre bilinci yüksek tüketiciler tarafından tercih edilmesini saglamak için, tüketicilerin zihninde yesil ürün olarak konumlandırmaya çalısmaktadırlar. Bu düsüncelerle yola çıkılarak hazırlanan çalısmada amaç, BP Ultimate ürününün tüketiciler zihninde yesil ürün olarak konumlanıp konumlanmadıgını arastırmaktır. BP Ultimate kullanan tüketiciler üzerinde gerçeklestirilen bu uygulamalı çalısmada anket sonuçları degerlendirilerek, BP’nin yesil konumlandırma stratejisi tartısılmıs ve BP’nin stratejisine önerilerde bulunulmustur. ABSTRACT A PRACTICE ABOUT POSITIONING IN GREEN PRODUCTS Nowadays environmental problems have reached important dimensions. The solution of these problems which are occurring as a result of population increasing and industrialization is sustainable development. The role of marketing is changing in the frame of sustainable development. Green marketing occurred within this frame. The environmental conscious of consumer is increasing because of green marketing. This increasing environmental conscious causes preferring green products that are environmental friendly by consumers. Companies work about positioning their products which are formed with green marketing mix as green products in consumer’s mind in order to provide preferring by high environmental conscious consumers. The goal of this study which is prepared with these opinions is to investigate whether the BP Ultimate product is being positioning as a green product in the consumer’s mind. Within this practical study which carried out BP Ultimate users, the result of the survey have been evaluated, BP’s green positioning strategy have been discussed and some suggestions have been given to BP.