Sosyal medyada yürütülen pazarlama faaliyetlerinin satın alma davranışına etkileri: Y kuşağı örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo, Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAHAR BİLBAY ATAERKİL

Danışman: Yalçın Lüleci

Özet:

Teknolojik gelişmeler ile birlikte günlük hayatın bir parçası haline gelen internet ve internet tabanlı geliştirilen platformlar, daha çok seçeneğe, daha kolay ve daha hızlı ulaşmak isteyen kullanıcılar için vazgeçilmez bir araç haline gelmiştir. İnternet ortamında yapılan aramalar ve internet üzerinde yapılan alışveriş hacimlerinin gün geçtikçe artması hem tüketiciler hem de kurumlar için farklı imkân ve fırsatların doğmasına neden olmuştur. Tüm bu gelişmeler rekabet ortamını da yoğunlaştırmaktadır. İnternet tabanlı ortamlar, kullanıcıları için geniş çevrelerle iletişim kurabildikleri, paylaşımlarda bulunabildikleri, alışveriş yapabildikleri ve hatta diğer kitleleri/grupları yönlendirebildikleri ortamlar haline dönüşmüştür. Tüketici davranışları da teknoloji ile birlikte hızla değişmektedir. Araştırmalarla ortaya konulan ve tüketicileri alışveriş yaptıkları anda etkilemenin önemini gösteren sonuçlar, sosyal medya ve uygulamaları da oyuna dahil olduğunda farklı bir boyuta ulaşmıştır. Artık tüketiciler karar vermeden önce geniş araştırmalar yapabilme yeteneğine sahip olduklarından, farkındalık oluşturmak için alışveriş yapılan anın çok daha öncesinde tüketici ile iletişime geçilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Tüketicilerin bu süreçte teknolojik gelişmelerden etkilenmesi, bir başka deyişle dijital dünyaya adapte olması, kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarında ve karar verme sürecinde köklü değişiklikleri de beraberinde getirmiştir. Bu nedenle, dijital pazarlama faaliyetlerine ağırlık veren işletmeler, bu doğrultuda sosyal medyada yürütülen pazarlama faaliyetleri ile satın alma davranışına etki etmeyi amaçlamaktadırlar. Yapmış olduğumuz çalışmada değişim süreci ve nedenleri ile sosyal medyada yürütülen pazarlama faaliyetlerinin satın alma kararları üzerine etkileri incelenmiştir. -------------------- With technological advance internet and internet based platforms have become indispensable for users that want more options and faster access. Growing usage and online marketing on internet have made it possible for both consumers and companies to have new opportunities. All these latest advances make things more competitive. Internet based platforms has become a place for users to communicate with wide environments, share things, do shopping and if anything a place for users to guide other masses/groups. With technology improving even consumer behavior changes fastly. The researches and results that show the importance of influencing consumers after their purchases indicates that social media and applications are part of a game and take it to the next level. Now that consumers are able to make researches thoroughly before deciding, it has come to the conclusion that consumers are needed to get contacted to make a difference long before the moment they make purchases. Consumers getting affected in this process, in another saying costumers getting adapted to digital world has made radical changes in users’ marketting habits and with their choices while deciding. With this reason, companies concentrating on digital marketing make it their purpose to affect digital marketing bussiness and purchase behaviours on social media. In this study the changing process and its reasons and social media’s effects on purchase decisions of digital marketing bussiness are observed.