Bir matbaa işletmesinde, ISO 9001:2000 belgesi edinme çalışmaları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matbaa Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AKİF ÜNAL

Danışman: Osman Şimşeker

Özet:

Günümüzde kalite kavramına verilen önem her zamankinden daha önemli ve kalite kavramının olgusunu oluşturan iyi hizmet, kaliteli ürün ve müşteri memnuniyetinin sağlanmasıyla sistemin gereksinimlerini tam anlamıyla gerçekleştirmiş oluruz. İyi hizmet, kaliteli ürün ve müşteri memnuniyetin sağlanabilmesi için de hizmet veren veya üretim yapan firmalar bütün kontrol merkezlerini denetim altında tutacak sistemlere ihtiyaç duymaktadırlar. Bir matbaaya ISO 9001 – 2000 kalite sisteminin uygulanmasını dört ana bölümde ele alarak anlatmaya çalıştım. Birinci bölümde tarihte bu sisteminin uygulanmaya başlaması, Türkiye nasıl ulaştığı ve bu sistemin en son hangi aşamada olduğunu anlattım. İkinci bölümde ISO 9001 – 2000 Güvence Sistemimin Temel Kavramlarından; Kalite, Kalite Sistemi, Kalite Yönetimi, Kalite Sistemi, Toplam Kalite Yönetimi nedir kısaca üzerinde durarak anlatmaya çalıştım. Üçüncü bölümde ISO 9001 - 2000 sistemini bütünüyle içeren KEK (Kalite El Kitabı) içinde bulunan; sistemin kapsamından, atıf yapılan standartlardan, sistemde geçen terimlerden, kalite yönetim sisteminden, yönetimin sorumluluğundan, kaynak yönetiminden, ürünü gerçekleştirme sistemin uygulamasından ve ölçme analiz değerlendirmeden bahsettim. Son bölüm de ise sistemde kullanılacak örnek form, rapor, talimat ve listelerinin örneklerini vererek nasıl uygulanacağı hakkında bilgi verdim.