Özel eğitim kurumları ile devlet eğitim kurumları yöneticilerinin beden eğitimi dersi ve öğretmenlerine bakış açıları ve karşılaştırılması


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: OSMAN GÖZEN

Danışman: Semih Yılmaz

Özet:

Bu araştırmada, okul yöneticilerinin beden eğitimi ve öğretmenine bakış acılarını ortaya koyarak, ihtiyaçların belirlenmesine çalışılmıştır. Devlet okullarında görev yapan idareciler ile özel ve vakıf okulları

idarecilerinin, beden eğitimi ve öğretmenine gereken önemi gösterdikleri arasındaki fark tespit edilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. Çalınmanın amacını gerçekleştirmek için, bir anket formu oluşturulmuştur. Hazırlanan bu anket, İstanbul’un 4 ilçesinde, toplam 600 okul yöneticisine uygulanmıştır. Araştırma grubunun oluşturulmasında, kasıtlı tesadüfi olmayan yöntemle seçilmiştir. Belirtilen 4 ilçeye, ilçe milli eğitim müdürlüklerinin resmi yazısına agı ile ulasılmıs, dagıtılan 600 anketten 586’ sı geriye dönmüs ve geri dönen anketlerin tamamı degerlendirmeye alınmıstır. Elde edilen bilgi ve veriler, SPSS bilgisayar istatistik programı kullanılarak degerlendirilmistir. Arastırma verilerinin degerlendirilmesinde frekans dagılımları, çapraz tablo ve ki-kare analizleri uygulanmıstır. Bulgular, dersin islenis ve uygulamasında belirlenen olumsuzluklara ve eksikliklere ragmen, gerek özel gerekse devlete baglı egitim kurumlarında görev yapan idarecilerin, dersin uygulamasıyla hedeflenen zihinsel, sosyal ve fiziksel gelisime kısmen ulasabildikleri sonucuna vardıklarını belirtmislerdir. Ancak, hedeflenen bu gelisim özelliklerine ulasma durumu, özel okullarda ögrenim gören ögrencilerde biraz daha fazladır. Bu da özel okulların sportif imkân ve kaynaklarının fazlalıgından kaynaklanıyor olabilir.