İlköğretim 6,7,8. sınıf öğrencilerinin atasözlerini algılama düzeyleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gönül Önel

Danışman: LATİF BEYRELİ

Özet:

İLKÖĞRETİM 6, 7 ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ATASÖZLERİNİ ALGILAMA DÜZEYLERİ Bu çalışma ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin atasözlerini algılama düzeylerini ve atasözlerini algılamada öğrencilerin hangi noktalarda problem yaşadıklarını belirlemeyi amaçlamaktadır. İstanbul ilinde Gaziosmanpaşa ilçesinde seçilen üç okulda 6, 7 ve 8. sınıfın her birinden 50 öğrenci olmak üzere toplam 450 öğrenci çalışma kapsamı içinde yer almaktadır. Çalışma 2007-2008 Eğitim ve Öğretim yılının ikinci yarıyılında uygulanmıştır. Ayrıca İstanbul ilinde görev yapan 50 Türkçe öğretmeninin de bu konuda görüşleri alınmıştır. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin atasözlerini algılama düzeylerini ve en çok problem yaşadıkları noktaları tespit etmek için doküman incelemesi ve görüşme modeli kullanılmıştır. Bulgular betimleme yöntemi ile ortaya konulmuştur. Öğrencilere ve öğretmenlere uygulanan anketler ve literatürden elde edilen verilerden çıkarılan öneriler çalışmanın sonunda sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitim-Öğretim, Ana Dili, Atasözleri, Algılama Düzeyi ABSTRACT 6, 7 AND 8th GRADE PRİMARY SCHOOL STUDENTS’ LEVEL OF UNDERSTANDİNG THE PROVERBS This study aims to determine proverbs understanding level of students who are in 6., 7. and 8. class in primary school and these students might have problems which point of proverbs understanding. Selecting 6, 7 and 8. class’ from each one fifty students which are totaly four hundrend fifty at three school in İstanbul take place in study. This study was made in second half of 2007-2008 education year. In addition fifty Turkish teachers’ , which working in İstanbul, ideas was taken. Documents examination and meeting modelling is used to determine the issue which the students in primary-second step-school face the most common problem and these students’ proverbs understanding level. Findings are put forward with describing procedure. The surveys which applied with students and teachers and proportions which is concluded of datums which obtained from literature are presented to at the final of the study. Key Words: Education-Teaching, Mother Tongue, Proverbs, Level of Perception