Kur’an kurslarında kadınlara yönelik din eğitimi (kartal örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ayşe Özyurt

Danışman: EMİNE KESKİNER

Özet:

Anahtar Kelimeler : Kur’an Kursu, kadın, yetişkin, fizikî ortam, din eğitimi, memnuniyet, ders kitapları, Kur'an-ı Kerim KUR’AN KURSLARINDA KADINLARA YÖNELİK DİN EĞİTİMİ (KARTAL ÖRNEĞİ) Kur'an-ı Kerimi okumak ve anlamak isteyen insanlar için Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana çeşitli yerlerde Kur'an Kursları açılmıştır. Ülkemizde yaygın din eğitimi faaliyetlerini yürütmekle yükümlü kamu kurumu, Diyanet İşleri Başkanlığı’dır. 1997 yılından itibaren Kur'an Kurslarının öğrenci profilinde önemli bir değişme meydana gelmiştir. Sekiz yıllık kesintisiz zorunlu eğitimin başlamasıyla birlikte Kur'an Kurslarına gençlerden ziyade yetişkinler ilgi göstermeye başlamıştır. Buna bağlı olarak Kur'an Kurslarının gerek fizikî ortamında gerekse ders kitapları ve müfredatta birtakım değişikliklere gidilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada Kur’an Kurslarının genel problemlerinin yanısıra özel olarak kadınlara yönelik kursların problem ve beklentileri üzerinde durulmuştur. Değişen öğrenci profili gözönünde bulundurularak yetişkinlerin özellikleri ve yetişkin eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar vurgulanmıştır. Öğrenci ve öğreticilerden alınan veriler doğrultusunda mevcut durum tespit edilmeye ve çeşitli çözüm önerileri geliştirilmeye çalışılmıştır. Keywords : Qoran, course, religious course, women, adult, physical environment, religious education, pleasure, textbook, The Holy Qoran ABSTRACT RELIGIOUS EDUCATION TWORDS WOMEN IN RELIGIOUS COURSE (THE CASE OF KARTAL) Till the establishment of the Turkish Republic, religious courses were instituted in different places for whom wants to read and understand The Holy Qoran. In Turkey it is Presidency of Religious Affairs that carries out the informal religious education. There began an important change in student profile of religious courses since 1997. Together with the origin of the eight-year compulsory primary education, adults began to show interest in religious courses rather than young. Connected to this change a certain number of alterations should be made not only in physical environment but also in textbooks and curriculum. In this research, beside the general problems of religious courses specifically problems and the expectations of courses towards women are discussed. Considering the changed student profile, features of adults and subjects that should be paid attention in adult education are stressed. According to data that had gained from students and instructors, current situation was tried to identified and several suggestions were made.