4+4+4 eğitim sisteminde ilkokul 1.,2.,3.,4. sınıflarda beden eğitimi ve spor uygulamalarına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YILMAZ YÜREK

Danışman: Semih Yılmaz

Özet:

Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı eğitim sistemimizde bir yenilik olarak ortaya konulan 4+4+4 Eğitim sisteminde İlkokul 1., 2., 3., 4. Sınıflarda Beden Eğitimi ve Spor uygulamalarına ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır .Sisteme yönelik yapılandırıcı önerilerin getirilmesi düşünülmektedir. Yöntem: Araştırmanın birinci aşamasında teorik konular üzerinde çalışma yapılacak, ilgili bilimsel makaleler değerlendirilecek, benzer araştırmalar incelenecek ve kitaplardaki bilgilerden faydalanılacaktır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilecektir. Araştırmanın uygulama kısmı için hazırlanan anket formu Sakarya ilinde 25 resmi ilkokulda görev yapan öğretmen ve yöneticilere uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS istatistik programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırma probleminin çözümü için, araştırmaya katılan okul yöneticilerine ve öğretmenlere verilen ölçekler yoluyla toplanan verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiştir . Elde edilen bulgulara dayalı olarak açıklama ve yorumlar yapılmıştır. Sonuç: Araştırmaya katılan okul yöneticileri ve öğretmenlerin Beden Eğitimi ve Spor derslerinin eğitim sistemimizdeki önemi konusunda görüşleri alınmış ve Beden Eğitimi ve Spor derslerinin çocuğun gelişimindeki temel ihtiyaçlarından biri olduğu sonucuna varılmıştır. Beden Eğitimi ve Spor uygulamalarının eğitim ve öğretimin her kademesinde Beden Eğitimi öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmesi gerekliliği tavsiye edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Eğitim sistemi, Beden eğitimi ABSTRACT Purpose of the Research: In this study, 4 + 4 + 4 education system, which is presented as an innovation in our aimed education system, aims to reveal the views of administrators and teachers about Physical Education and Sports applications in Primary School 1st, 2nd, 3rd and 4th Grades. Is thought to be brought. Method: In the first step of the research, theoretical subjects will be studied, related scientific articles will be evaluated, similar researches will be examined and the information in the books will be utilized. The research will be conducted in a screening model. The questionnaire form prepared for the application part of the research was applied to teachers and administrators working in 25 official primary schools in Sakarya province. The data obtained from the questionnaires were analyzed by SPSS statistical program in computer environment. Findings: The findings obtained from the analysis of data collected through the scales given to the school administrators and teachers participating in the research were evaluated for the solution of the research problem. Explanations and interpretations were made based on the findings obtained. Conclusion: Physical education and sports courses of school administrators and teachers participating in the research were consulted about the importance of education in our education system and it was concluded that Physical Education and Sports courses are one of the basic needs of the child's development. It has been recommended that Physical Education and Sports applications be carried out by Physical Education teachers at all levels of education and training. Key Words: Education system, Physical Education