Çalışan algısına göre hizmet kalitesinin artırılmasında performans değerlemesi ve eğitimin rolü üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ENGİN İPEK

Danışman: OLCAY BİGE AŞKUN

Özet:

Artan rekabet koşullarında ayakta kalabilmek için firmalar rakipleri karşısında fark yaratmak zorundadır. Bu nedenle firmalar her geçen gün daha da fazla insan kaynaklarına önem vermekte ve verimliliklerini arttırmaya çalışmaktadır. İnsan kaynakları, firmaların başarı ve başarısızlıklarının temel belirleyicisi konumundadır. İnsan kaynakları yönetiminde performans değerleme çalışmaları günden güne önem kazanmaktadır. Çünkü çalışanlarının performansını arttırmak, firmaların eğildikleri en önemli konuların başında gelmektedir. İnsan kaynakları yönetiminde önem kazanan bir diğer unsur ise eğitimdir. Eğitim, firmaların insan kaynakları yatırımlarında kilit rolü üstlenmektedir. Firmalar, beşeri kaynaklara yatırım yaparak ihtiyaç duydukları çalışanları kendi bünyelerinde yetiştirmektedir. Firmaların, çalışanlar ile ilgili olarak ilgilendikleri performans ve eğitim gibi konuların yanı sıra bir diğer önemli unsur ile hizmet kalitesidir. Bu çalışmada çalışanların düşüncelerine göre eğitimin performansa etkisi araştırılmış, sonrasında ise yine çalışanların düşüncelerine göre performans kalitesinin hizmet kalitesine olan etkisi incelenmiştir. Sonuç olarak çalışanların algılamalarına göre hizmet kalitesinin arttırılmasında, performans değerleme ve eğitimin güçlü sayılabilecek bir etkisinin olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Performans, performans değerleme, eğitim, hizmet, hizmet kalitesi ABSTRACT Companies has to make a difference to survive in the competitive environment in the face of increasing competition. Therefore, companies give importance to human resources, more and more every day and try to increase their productivity. Human resources are the main determinant of the success and failure of firms. Performance evaluation studies in human resources management is gaining importance day by day. Because, increasing the performance of employees is the most important thing for firms. Another factor that has gained importance in the management of human resources is the education. Education plays key role in firms' investments in human resources. Firms are investing to human resources to have employees they need. Service quality is another factor that firms are interested except performance and education. In this study, it has been searched for the effect of education to performance and the effect of performance to service quality according to employee’s opinions. As a result, education and performance has a strong impact on service quality were considered. Key words: Performance, performance assessing, education, service, service quality