Siyasal iletişim yönetimi: 2018 Türkiye Cumhurbaşkanı seçimi örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Erhan Atıkboğa

Danışman: ŞEYDA AKYOL

Özet:

ÖZET 2018 yılında gerçekleştiren Cumhurbaşkanı seçimleri; Türk Siyasal yaşamında ilk defa Partili Cumhurbaşkanlığı Seçimleri olması nedeniyle önem arz etmektedir. Aynı zamanda, 1908 yılından itibaren yürürlükte olan Parlamenter sistemden Cumhurbaşkanlığı Hükümet sistemine geçişin ilk seçimidir. İlk defa Cumhurbaşkanı adayları kendilerini destekleyen Siyasi Partiler ile beraber iktidarı sağlayabilmek için Siyasal Kampanya sürecini yürütmüştür. Bu siyasal kampanya dönemi; Siyasal İletişim alanı için ilk olması nedeniyle elzemdir, bu sebepten ötürü çalışmaya konu edilmiştir. Siyasal iletişim en basit tanımıyla; bir siyasi görüş veya organın faaliyette bulunduğu siyasal sistem içerisinde kamuoyu desteğini ve güvenini sağlamak ve dolayısıyla iktidar olabilmek için uyguladığı tüm iletişim faaliyetlerini kapsamaktadır. Bu çalışmanın temel kapsamı; 24 Haziran 2018 tarihinde gerçekleştirilen 13. Cumhurbaşkanı seçimleri döneminde en yüksek oy alan 2 (iki) adayın kamuoyunun güvenini, desteğini sağlamak ve bu yolla iktidar olmak için uyguladıkları siyasal kampanya iletişim süreçlerini kapsamaktadır. Bu çalışmada; etkili ve doğru bir siyasal kampanya iletişiminin, yönetiminin; hangi aşamalardan oluştuğu, hangi süreçleri içerdiği, siyasal kampanya stratejisinin nasıl oluşturulması gerektiği ve nasıl uygulanması gerektiği ortaya konmuştur. 2018 Türkiye Cumhurbaşkanı seçim kampanyası örneği ile çalışma sonlandırılmıştır. -------------------- ABSTRACT The Presidential elections held in 2018; They are important because for the first time in the Turkish political life was held Presidential Party Elections. It is also the first election of transition frm the Parlamentary sistem which has entered in force since 1908 to the Presidential Goverment system. For the first time, the presidential candidates were supported by Political Parties and they carried out the Political Campaign process in order to maintain power together. This period of political campaign; It is essential for being the first in the field of Political Communication, therefore it has been the subject of the study. The simplest definition of political communication; It covers all communication activities that a political opinion or body carries out in order to provide public support and trust in the political system in which it operates and thus become a power. The basic scope of this study; It covers the political campaign communication processes implemented by the 2 (two) highest-rated candidates during the 13th President elections held on June 24, 2018 to ensure the public's trust and support and to be in power in this way. In this study has been put forward the effective and accurate political campaign communication, management; the involved processes, how the political campaign strategy should be formed and how it should be implemented. The study is terminated with the example of 2018 Turkey presidential election campaign.