X, Y ve Z kuşağı tüketicilerinin sosyal medya kullanımında lüks marka satın alma niyetinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Esra Özkanlı

Danışman: FATMA ASUMAN YALÇIN

Özet:

Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte hemen hemen her alanda var olan sınırlar ortadan kalkmış, mesafeler azalmış ve alışkanlıklarımız değişmeye başlamıştır. İnternet kullanımına bağlı olarak geçmişten günümüze bakıldığında özellikle pazarlama ve lüks marka kullanımı alanında önemli gelişmeler kaydedilmiştir. İnternetin en etkili kolu olan sosyal medya kullanımının oldukça yaygın olduğu günümüzde markalar adeta birbirleriyle yarış içerisindelerdir. Özellikle lüks markalar hayatta kalabilmek için sosyal medya sayfalarında tüketicilere kendilerini değerli hissedecekleri sosyal medya niteliklerini sunmak durumundalardır. Nitekim tüketicilerin satın alma niyetleri sunulan sosyal medya niteliklerine göre şekillenmektedir. Sosyal medya nitelikleri ve satın alma niyeti üzerinde lüks marka kullanım alışkanlığını araştıran bu çalışmada satın alma niyeti ve sosyal medya nitelikleri arasında kurulan ilişki lüks markalar ve kuşaklar açısından incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı; gelişen teknoloji ortamında X, Y ve Z kuşağı tüketicilerinin sosyal medya kullanımlarının lüks marka satın alma niyetlerini ne ölçüde etkilediğini incelemektedir. Bu çalışma sonucunda çıkan verilerin akademik literatüre ve pazarlama çevresine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. -------------------- Nowadays, the boarders, which are almost in all areas, have disappeared with the development of the technology, the distances have become closer and our habits have started to change. Considering the use of the Internet, significant developments have been achieved especially in the field of marketing and luxury brand usage. In today’s world where the social media is quite widespread as the most effective branch of the Internet, the brands are simply in competition with each other. Especially, luxury brands present their social media qualities to make their customers feel themselves valuable in order to survive. As a matter of fact, consumers' purchasing intentions are shaped according to the social media qualities offered. In this study, which investigates the habit of using luxury brands on social media qualities and purchase intention, the relationship established between purchase intent and social media qualities is examined in terms of luxury brands and generations. The aim of this study is to examine to what extent X, Y and Z generations purchasing intention of luxury brands affected by their social media use in a developing technology environment. The results of this study are thought to contribute to the academic literature and marketing environment.