Kurumsal filantropinin,gönüllülük & marka itibarı açısından değerlendirilmesi: Koç, Kızılay & İKSV örnekleri


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GONCA UNCU ÇİMEN

Danışman: CENGİZ ANIK

Özet:

KURUMSAL FİLANTROPİNİN, GÖNÜLLÜLÜK & MARKA İTİBARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: KOÇ, KIZILAY & İKSV ÖRNEKLERİ Bu çalışmada, kamu ve özel sektör kurumlarının filantropi davranışları ele alınmış ve bu davranışlar arasındaki farklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Kurumsal filantropi çatısı altında farklı amaç ve uygulamalarla ele anılan bu kavram, marka itibarı ve gönüllülük açısından değerlendirilmiştir. Kurumların ne için var oldukları ve öncelikli sorumluluklarının kimlere karşı olduğu sorularının cevapları aranmıştır. Özel sektör kurumlarının, filantropiyi kendi marka yönetimi ve ekonomik performansını arttıran bir algıyla ele alınmasına değinilirken, öte taraftan kamu kurumlarının saf bir filantropi ruhuyla gönüllülük esaslı yaklaşımı işlenmektedir. Gönüllülük ve marka itibarı ekseninde ele alınan kurumsal filantropi kavramı, özel ve kamu kurumları arasında ele alınış ve uygulanış biçimiyle bir ayrım yapılmaya çalışılmıştır. Buna göre çokça tartışılan kurumların filantropi davranışları, üç farklı yapıdaki Türk kurumları olan: Koç, Kızılay ve İKSV üzerinden çözümlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmanın amacı, kurumsal filantropi çatısı altında faaliyetler yürüten kar amacı güden ve gütmeyen, kamu ve özel sektör kurumları arasında bir ayrım yapmak suretiyle ölçülebilir kriterler ortaya koymak ve bu kriterler yardımıyla, kurumların filantropi kavramını, ne için ve ne amaçla tercih edilip kullanıldığını keşfetmektir. Bu sayede bir kategori oluşturulmuş, kurumların filantropi algıları arasındaki farklar ortaya konularak, tartışmalı olan bu kavramı doğru şekilde konumlandırmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Filantropi, Hayırseverlik, Kurumsal Filantropi, Gönüllülük, Marka, Marka İtibarı, Marka İmajı, Kurumsal Markalama, KOÇ, KIZILAY, İKSV ABSTRACT EVALUATION OF CORPORATE PHILANTHROPY, IN TERMS OF VOLUNTEERING AND BRAND REPUTATION: KOÇ, KIZILAY & IKSV Behaviours of public and private corporations and diffrences between them are defined in this study. The concept are evaluated in terms of brand reputation and volunteering under the structure of corporate philanthropy concept. The response of what the reason of existance and primary responsibilities of corporations were sought. Firstly, mentioned that private corporations takes this concept to increase their brand management and economic performance, while public services taking it with an understanding of pure philanthropy, which is volunteering based aproach. The concept of corporate philanthropy were evaluated in terms of volunteering and brand repputation was tried to be diffentiated from each other. Accordingly, the debates over philanhrophy behaviours of the corporations were tried to be examined over the three different Turkish corporations named: Koç, Kızılay and İKSV. This study aims to distinguish between the corporations and produce a measurable criteria. By the help of these standards, it is aimed to discover purpose of usage and aim of choise. Thus, there is a category was created; the diffe rence between the cognitions of corporations were exhibited and this controversial concept of philanthropy was tried to be lightened. Key Words: Philanthropy, Charity, Corporate Philanthropy, Volunteering, Brand, Brand Reputation, Brand Image, Corporate Branding, KOÇ, KIZILAY, İKSV