Thesis Type: Postgraduate
Institution Of The Thesis: Marmara University, Faculty of Sport sciences, Physical Education and Sports Training, Turkey
Approval Date: 2019
Thesis Language: Turkish
Student: CENGİZ SUNAR
Supervisor: Ayşe Oya Erkut
Abstract:
ÖZET
Araştırma evreni, İstanbul ili
Beykoz ilçesine bağlı, ikili öğretim yapan, bünyesinde anasınıfı bulunan
ilköğretim okulunun anasınıflarına devam eden 5-6 yaşındaki 16 Trampolin
Eğitimi Grubu (TEG), 20 Hareket Eğitimi Grubu (HEG) ve 13 Kontrol Grubu (KG) grubu
olmak üzere 49 öğrenciden oluşturmuştur.
Sonuç olarak, Görsel
algı gelişimini destekleyici Trampolin Eğitimi grubu
öğrencilerinin dikkat testi ön-son test puanları arasında istatistiksel olarak
anlamlı fark bulunmuş ancak hareket eğitimi ve
kontrol gruplarındaki öğrencilerin dikkat testi ön-son test puanları arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Frostig
Gelişimsel Görsel Algı testi ön-son test puanları, Trampolin eğitimi grubunda
UYT boyutunda, Hareket Eğitimi grubunda ŞSD, UYT, MİK ve FGGA boyutlarında,
kontrol grubunda ise MİK boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
bulunmuştur. Grupların birbirleri ile karşılaştırılmasında ise FGGA testi UYT alt boyutu puanları anlamlı istatistiksel
olarak anlamlı bir farkllık olduğu ve bu farkın hareket eğitimi grubu lehine
olduğu bulunmuştur.