Veri iletişimi ve işaretleme dillerinin yeri, XML teknolojisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kemal Mertli

Danışman: CEM SEFA SÜTCÜ

Özet:

Güvenilirlik analizinin pazarlama araştırmalarında da birçok uygulama alanı mevcuttur. Güvenilirlik analizi için tüketici davranışlarını saptayan araştırmalar faydalı bir uygulama alanıdır. Tüketici davranışlarının incelenmesi, firmalara, pazarlama yönetiminde, önemli yararlar sağlar. Son yıllarda tüketici davranışları araştırmalara önemli bir konu olmuştur. Bu araştırmalar tüketici davranışlarını ve onu etkileyen faktörleri açıklamaya çalışımıştır. Bu çalışmada demografik faktörlerin ve yaşam tarzının tüketici davranışlarını etkileyip-etkilemediği saptanmaya çalışılmıştır. Uygulama alanı olarak perakende sektöründe, nihai tüketiciler seçilmiştir. Nihai tüketicilerin demografik özellikleri ve yaşam tarzlarına göre tüketim davranışlarının değiştiği gözlenmiştir. Bu değişim güvenirlik analizi ile analiz edilmiştir. Consumer behavior research is an important application scope for reliability analysis as marketing researchs. Latest investigations about consumer behaviors lead rapid developments in marketing management. Especially, consumer behaviors play an important role in market segmentation and improvements for appropriate marketing mix for the selected market. Consumer behaviors became a more interested subject for the latest researches. These researches try to explain consumer behaviors and effective factors. With this study, it is explained whether demographic factors and life styles affect consumer behaviors or not. The application area is chosen from consumers of retail. And it is observed that consumer behaviors change according to the demographic properties and life styles. This change is analyzed with Reliability Anlysis in the study.