Dijital çocuk yayınlarının çocukların öğrenmesi üzerinde etkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ahmet Temir

Danışman: LEVENT ELDENİZ

Özet:

ÖZET Hayatımızın bir parçası haline gelen internet; bilgisayar, mobil iletişim ve bilişim teknolojilerini kullanmadan yaşamak çağımızda artık giderek imkânsız hale gelmektedir. Gelecekte her alanda olduğu gibi eğitim ve öğretimde de daha çok kullanmak zorunda kalacağımız internet ve bilgisayar teknolojisinin ürünü dijital yayınların, önemi her geçen gün artmaktadır. Bu araştırmanının amacı; dijital yayınların vakitlerinin büyük bir bölümünü bilgisayar, tablet ve cep telefonunu kullanarak geçiren çocukların öğrenmesine etkisini incelemektir. Günümüzde internet sayesinde uzak mesafeler kısalırken, eğitimde zaman ve mekânın önemi giderek azalmakta ve fırsat eşitliğine kapı aralamaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde oluşturulan eğitim projeleri, devlet ve özel okulların çevrimiçi eğitim siteleri ve İnternette yer alan sayısızca e-materyal dijital öğrenmeye kaynak oluşturmaktadır. Çalışmada; Fatih Projesinin, dijital eğitim amaçlı 2. 0 web sitelerinin ve sosyal ağların çocukların öğrenmesi üzerindeki etkisi incelenmektedir. Ayrıca çalışmada dijital eğitimi sağlayan; akıllı tahta, tablet, mobil telefon, İnternet ve bilgisayar gibi bilişim teknolojileri ele alınmaktadır. -------------------- ABSTRACT It is very hard to live in our age without using of Internet, which become a part of our life, computer, mobile communication and Information Technologies (IT). The importance of digital broadcasting, which we will have to use more widespread both in education and in every field in the future, is getting increase. The aim of this survey is to inspect how digital broadcasting contributes to the learning of the children who consume the considerable part of their time by using computer, tablets computer and mobile phones. Digital education projects and some online education sites, created in the body of the Ministry of Education both in some pilot public and private schools, creating source to e-learning. Described as digital broadcasts, 2.0 web sites, social webs, tablets, computers, mobile phones, smart boards, e-books and z-books and etc., how interactive environment contributing the learning the education of the children is the main object in this survey.