Y Kuşağının Linkedin'de bireysel çevrimiçi itibar yönetimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nisa Burcu Yağmur

Danışman: CEM SEFA SÜTCÜ

Özet:

"Çevrimiçi itibar yönetimi", genellikle işletmelerin çevrimiçi platformlardaki marka bilinirliği ve imajı ile ilgili olarak kullanılan bir kavramdır. Sosyal medya platformları arasında "iş" ağı oluşturmak amacıyla kullanılan Linkedin de Y kuşağının “çevrimiçi itibar yönetimi"ni bireysel anlamda yapmaya çalıştığı bir ortam olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Y kuşağının "bireysel çevrimiçi itibar yönetimi"ni yaparken aslında iş yaşamında kendi itibarını nasıl gördüğünü ve bu doğrultuda Linkedin iş ağını nasıl kullanıyor sorusuna cevap aramaktadır. Araştırmanın çalışma evreni olarak seçilen 1980 ile 1999 yılları arasında doğan Y kuşağının, gelecek on yılda iş dünyasında yer alanların arasında en büyük yaş dilimini oluşturacağı öngörülmektedir. Araştırma yöntemi olarak nicel araştırma yöntemlerinden anket kullanılmıştır. Linkedin sosyal medya platformunun kullanımına ait istatistiki bilgiler ise global pazar araştırma şirketlerinin sunmuş olduğu ve çeşitli web sitelerinde alınan veriler ışığında değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda ise Y kuşağının Linkedin'de "bireysel çevrimiçi itibar yönetimi"ni nasıl gerçekleştirdiğine yönelik sorular Linkedin kullanım davranışları, Linkedin'e yönelik algılar ve Charles Fombrun'un kurumlar için geliştirmiş olduğu itibar katsayısı modelinin bireyler için dönüştürülmesiyle elde edilen "bireysel itibar katsayısı ölçeği" ile birlikte ele alınarak cevaplanmıştır. Buradan hareketle Y kuşağının Linkedin ile ilgili olarak geliştirmesi gereken kullanım davranışları hakkında çeşitli önerilerde bulunulmuştur. -------------------- "Online reputation management" is a concept that related to brand awareness and impression of businesses on online platforms. Linkedin, which is used to build a "business" network among social media platforms, can be seen as an environment in which generation Y is trying to do "online reputation management" in an individual sense. The purpose of this study is to determine the criteria for how members of generation Y see their reputation on their business environment and how they use Linkedin as a media to implement "personal online reputation management". It is foreseen that the generation Y born between 1980 and 1999 chosen as target population of this study will get high percentage in business world in next decade. Survey was applied as a research method and statistical data on Linkedin usage by generation Y had been obtained from global market research companies and websites. As a result of the study, questions about how generation Y performed "personal online reputation management" on Linkedin are answered according to the following criterias; Linkedin behaviors, perception towards Linkedin and scale of personal reputation coefficient obtained by transforming the model of reputation coefficient developed by Charles Fombrun for institutions.