Türk medyası bağlamında yaşam tarzı sorunsalı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SERAY DEMİRGÖNÜL

Danışman: FİLİZ AYDOĞAN BOSCHELE

Özet:

TÜRK MEDYASI BAĞLAMINDA YAŞAM TARZI SORUNSALI Yaşam tarzı, gündelik hayatımızda sıkça karşımıza çıkan ve bireyleri, toplumsal statülerini belirlemeleri için daha fazla tüketmeye yönlendiren bir kavramdır. Çalışmamızın kuramsal kısmında kentler ile tüketim kültürü arasındaki etkileşim tarihsel bir bakışla ele alınmış; yaşam tarzı kavramının tüketim kültürü ile olan ilişkisine ve Türkiye’de tüketim toplumunun tarihsel gelişimine değinilmiştir. 1980’lerden sonra Türkiye’de yaşam tarzı kavramını belirleyen dinamikler ve dönemin yeni orta sınıfının “yaşam tarzı” anlayışı, özellikle yaşama alanları ve yeme-içme kültürü bağlamında medyadan örneklerle açıklanmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında ise yeni orta sınıfların “yaşam tarzı” anlayışının temel taşlarını oluşturan kavramlar birimleştirilerek, çeşitli yaşam tarzı dergilerinde kaleme alınan yazı, haber ve makalelerde bu kavramların ne sıklıkta vurgulandığına yönelik bir içerik analizi yapılmıştır. ABSTRACT LIFE STYLE PROBLEMATIC IN THE CONTEXT OF TURKISH MEDIA Life style is a consept that we encounter frequently in our daily life and directs people to consume more to define their social status. In the theoretical part of the study, the interaction between cities and consumption culture was discussed with a historical perspective; it was touched on the relation between life style and consumption culture and the history of consumption society in Turkey. The dynamics of the life style consept in Turkey after 1980’s and the “life style” perception of the new middle class of that period were discussed with the examples from media especially with the reference of living spaces and eating-drinking culture. In the research part of the study, the basic elements of the new middle class’ “life style” perception were conseptualized and a it was analysed the frequency of emphasizing the relevant consepts in the life style magazines