Trakya bölgesindeki güzel sanatlar liselerinin sanat eğitiminde sosyolojik açıdan incelenmesi = The sociological examinaton of art education from high schools of fine arts in Thrace Region


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: İlker Olgun

Danışman: HANDAN MÜJDE AYAN

Özet:

Bu araştırmada, “Trakya Bölgesindeki Güzel Sanatlar Liselerinin Sanat Eğitimine Sosyolojik olarak etkileri” incelenmiştir. Amacı; Sosyoloji dediğimiz olgunun Trakya Bölgesinde Sanat Eğitimine etkilerinin olumlu olumsuz yönleriyle araştırılmasıdır. Konunun incelenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.. Bu sebeple nitel araştırma yöntemlerinden veri toplama araçlarından biri olan Anket tekniği kullanılmıştır ve amaca dayalı bu konuyla alakalı kişilere hazırlanan sorular şöyledir: 1) Güzel Sanatlar Lisesi’nde okuyan öğrencilerin Sanata karşı ilgileri ne düzeydedir? 2) Güzel Sanatlar Lisesi’nde olan öğrenciler sosyoloji hakkında bilgileri var mıdır? 3) Trakya bölgesinde sanat eğitimi görmelerinin Sosyolojik yönden öğrencilere katkısı var mıdır? 4) Güzel Sanatlar Liselerinde öğrencilerin sanata entelektüel bakış açısı olarak, cinsiyete göre farklılıkları var mıdır? Bu araştırmanın çalışma gruplarını Edirne Hasan Rıza Güzel Sanatlar Lisesi, Tekirdağ Güzel Sanatlar Lisesi ve Lüleburgaz TEK Güzel Sanatlar Lisesini içermektedir. Lise 1 ve Lise 4 öğrencilerinden görsel sanatlar eğitimi alan 137 öğrenciyi içermektedir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları: Anket soruları ve öğrencilerle yapılan görüşmelerden oluşmaktadır. -------------------- In this research, "as sociological effects on Arts Education School of Fine Arts in Thrace Region" was examined. The aim of this study is to investigate the effects of the phenomenon which we call sociology on art education in Thrace region with positive and negative aspects. The descriptive analysis method was used. For this reason, one of the qualitative research methods, one of the data collection tools, Survey technique was used, and the questions prepared for the people related to this subject were as follows: 1) What is the level of interest of art students in Fine Arts High School? 2) Do the students at the High School of Fine Arts know about sociology? 3) Does art education in the Thrace region contribute to the sociological aspects of the students? 4) Are there any differences according to gender as the intellectual point of view of art students in Fine Arts High Schools? The study groups of this research include Edirne Hasan Rıza Fine Arts High School, Tekirdağ Fine Arts High School and Lüleburgaz TEK Fine Arts High School. It consists of 137 students from high school 1 and high school 4 who have visual arts education. Data collection tools used in the research: It consists of survey questions and interviews with students.