Müşteri ilişkileri yönetimi için veri madenciliği kullanılması ve sigortacılık sektörü üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAHAR EROL

Eş Danışman: ALİ BULDU, BUKET DOĞAN

Özet:

Bilgi teknolojilerinin gelişimi, rekabetin artması, müşteri profilinin değişmesi ve hızlı değişimler günümüzde işletmelerin pazarlama anlayışını da köklü değişimler yapmaya yöneltmiştir. MİY(Müşteri İlişkileri Yönetimi), müşterinin sadakatini ve memnuniyetini arttırmak amacıyla müşterilerle sürekli ilişki içerisinde olmayı ve müşterilerin beklentilerine uygun ihtiyaç ve istekleri belirleyip müşteriye sunabilmelidir. Müşteri ilişkileri yönetiminde süreç, ilk olarak müşteriler hakkında olabildiğince veri toplamaya dayanır. Bu nedenle şirketlerin toplamış olduğu veri ambarlarındaki veriler bir araya getirilerek, bunların gruplandırılıp müşterilerin karakteristik özelliklerinden yola çıkarak ne tür ürünleri tercih ettiklerini bulmak ve bunların ışığında müşteriye yön vermek son derece önemlidir. VM(Veri Madenciliği) bu aşamada fayda sağlamakta olup veri ambarlarında tutulan verilerden analizler sayesinde anlamlı bilgi ve ilişkileri açığa çıkarma sürecini kapsamaktadır. “Müşteri İlişkileri Yönetimi İçin Veri Madenciliği Kullanılması Ve Sigortacılık Sektörü Üzerine Bir Uygulama” adlı çalışmada, müşteri ilişkileri yönetimi için sigortacılık sektöründeki bir veri ile bilgi keşfi sürecinin hangi aşamalardan oluştuğunu örnek çalışmalarla ortaya koymaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren Sektöründe öncü bir sigorta şirketinin veri tabanlarından veriler alınarak, bu veriler üzerinden VM’nin başlıca algoritmalarından olan Apriori, K-Ortalamalar ve Kohonen Ağları algoritmaları veri setlerimize uygulanmıştır. Uygulamanın ardından Müşteri İlişkileri Yönetimine ilişkin bilgiler elde edilmiştir. ABSTRACT Development in information Technologies, increased competition, change in customer profile and rapid changes have made today’s enterprises introduce radical changes in their marketing understanding. CRM(Customer Relations Management) should be able in a constant relation with the customers in order to increase loyalty and satisfaction of the customers and establish requirements and demands suitable for customer expectations and offer the same to the customers. Process in customer relations management is based on collecting as much data as possible about the customers. Therefore, by bringing together the data compiled by the companies in data warehouses, it is extremely important to group such data and find out what types of products customers prefer based on the characteristics of the customers and direct the customers under the light of these. DM (Data Mining) is useful at this stage and covers process of revealing meaningful information and relation from data kept in data warehouses owing to analyses. “Using Data Mining for Customer Relationship Management and An Application on the Insurance Sector” named study shows what components are involved in the information discovery process with data related to insurance industry through case studies for management of customer relations. After taking data from databases of a market leading insurance company running operations in Turkey, algorithms such as Apriori, K-Means and Kohonen Networks, main algorithms of DM via such data, have been applied to our datasets. Following the application, information concerning CRM has been gained.