Effects of build to order systems on automotive value chain


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2004

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: TEOMAN SİLEK

Danışman: SEROL BULKAN

Özet:

Bu tez Otomotiv sektöründe siparişe dayalı üretim sistemleri ile ilgili detaylı bilgi vermektedir. Bu çalışmada siparişe dayalı üretim sisteminin avantaj ve dezavantajları incelenmiştir. Otomotiv sektörü ve diğer sektörlerde uygulanan BTO sistemleri ile ilgili detaylı bilgiler örnekler eşliğinde verilmiştir. 50 kişi ile yapılan bir anket ve otomotiv sektöründen bir yetkili ile yapılan bir görüşmenin sonuçları ayrıca raporda sunulmuştur. Son olarak otomotiv değer zinciri için uygun bir BTO modeli ve bu modelin sağlıklı işletilebilmesi için öneriler sıralanmıştır. Bu çalışma ayrıca otomotiv sektörünün BTO sisteminin uygulanması ile nasıl daha müşteri odaklı bir yapıya kavuşacağını göstermektedir. Otomotiv endüstrisi artan müşteri ihtiyaçlarını karşılamak zorundadır. Üreticiler, tedarikçiler ve dağıtım kanalları (Distribütör firmalar, bayiler, e-ticaret şirketleri…) daha fazla koordinasyona giderek müşterilerin istedikleri araçları istedikleri yer ve zamanda karşılamalıdır. Bu sayede üretim kaynakları ve müşteri istekleri daha efektif bir biçimde karşılanarak üretimde verimlilik arttırılacaktır. Otomotiv piyasasında her dönemde yeni araç alımında mevcut stoklardan alım yapacak veya belirli bir süre bekleyecek müşteriler olması kaçınılmazdır. BTO sistemini başarıyla uygulayabilmek için değer zincirindeki tüm elemanların ortak hareket etmeleri, tüm sistemdeki verimsizlikleri ortadan kaldırmaları, üretim ve dağıtım kanallarını müşteri ihtiyaçlarına daha duyarlı ve daha esnek bir yapıya getirmeleri gerekmektedir. Bu çalışmalar araçların siparişi ve müşteriye teslim zamanı arasındaki süreyi kısaltacaktır. Müşteri ihtiyaçlarını yönetmek, bu ihtiyaçları karşılamaktan çok daha zor olmakla birlikte aynı zamanda daha da karlıdır. Üreticiler BTO sisteminin uygulanması ile ortaya çıkacak ilave kazanımları müşteriler ve değer zincirindeki diğer elemanlar ile paylaştıkları takdirde tüm sistemin BTO uygulamasından faydalanması mümkün olacaktır. Ekim, 2004 Teoman SİLEK ABSTRACT This thesis provides detailed information about Built to Order (BTO) systems in automotive industry. The auto industry must become more responsive to customer needs. Manufacturers, suppliers and distribution partners (distributors, dealers, e-commerce companies…) will move closer to having the right cars in the right places at the right times, matching their production supply with consumer demand and improving production efficiency. In this research, the advantages and disadvantages of BTO systems on the automotive value chain are investigated. Detailed information about BTO systems both in automotive industry and in comparative industries are given with supporting examples. Results of a survey with 50 customers and of an interview with an industry professional are also presented at the end of this report. Finally a suitable BTO model for the value chain is suggested. Research also shows how the industry could become more customer-centric by creating systems that support build to order. There will be always two kinds of customers need to be satisfied, who want to buy from stocks or will wait several days or weeks for their new vehicles delivered to them. In order to successfully implement BTO system, all players must collaborate to this system and should take inefficiencies out of their value chain and enable manufacturing and distribution systems to become more flexible and responsive to customer needs. This would shorten the time between demand and delivery. Managing customers' needs is much more difficult but at the same time "more profitable" than meeting those needs. If the additional profits revealed with the implementation of BTO are shared with customers and other players in the value chain by manufacturers, there will be no obstacles for the whole system to benefit from BTO in automotive industry. October, 2004 Teoman SİL