Dijital medyada yorumların marka kredibilitesi, marka tutumu ve satın alma niyetine etkisi üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sevil Erim

Danışman: FATMA MÜGE ARSLAN

Özet:

2000’li yılların başından itibaren teknoloji ve iletişim yöntemlerinde köklü değişiklikler yaşanmıştır. Bilgi tüm dünyada eş zamanlı erişilebilir hale gelmiştir. Teknolojinin kazandırdığı bu mobil boyut ile tüketiciler hayatlarının her anında kitle iletişim araçlarının sunduğu haber ve verilere ulaşabilir hale gelmiştir. Tüketiciler ile işletmeler arasında ve tüketiciler ile tüketiciler arasında dijital mecralar oluşmuş ve geleneksel pazarlama anlayışı bu dijital boyuta evrilmiştir. İşletmelerin müşterilerine ürün ve hizmetlerini tanıtmaları dijital pazarlama ile çok daha hızlı ve interaktif bir hale gelmiştir. Üreticiden tüketiciye yönlü olan pazarlama anlayışı hem üreticiden tüketiciye hem de tüketiciden üreticiye karşılıklı bir iletişim haline gelmiştir. Tüketicilerin de pazarlama süreçlerine dahil olması, ürün ve hizmetlere dair yorumda bulunabilmeleri, dijital medyada diğer tüketicilere ulaşabilmeleri, tüketicilerin birbiriyle olan etkileşimleri, ürün ve hizmetlere dair marka kredibilitesini, marka tutumunu ve en nihayetinde satın alma davranışlarını etkiler hale gelmiştir. Bu çalışmayla, dijital medyada işletmelerin ürün ve hizmetlerine dair yer alan yorumların marka kredibilitesi, marka tutumu ve satın alma niyetine etkisi araştırılmaktadır. Çalışmada dijital pazarlama araçlarının şekli ve niteliği araştırılmakla birlikte marka, marka kredibilitesi, marka tutumu, marka denkliği ve tüketici davranışlarında satın alma kavramları incelenmektedir. -------------------- There have been fundamental transformation in technology and communication methods from the beginning of the 2000’s. Information has become accessible all over the world simultaneously. With this mobile dimension provided by technology, consumers can reach the news and data provided by the mass media at every moment of their lives. Digital media has emerged between consumers and businesses and between consumers and consumers, and traditional marketing has evolved into this digital dimension. The introduction of products and services to customers by the companies has become much faster and more interactive with digital marketing. The marketing approach which is to the consumer from the producer has become a mutual correspondence between the producer and the consumer and also from the consumer to the producer. It has also become influential in the marketing processes of consumers, commenting on products and services, access to other consumers in digital media, the interaction of consumers with each other, brand credibility of products and services, brand attitude and ultimately purchasing behavior. With this study, the effects of comments on the products and services of enterprises in digital media on brand credibility, brand attitude and intention to purchase are being investigated. In this study, the shape and quality of digital marketing tools are investigated and the concepts of brand, brand credibility, brand attitude, brand equity and purchasing behavior in consumer behavior are evaluated.