Kalite odaklı markalaşma sürecinde kalite maliyetleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: FULYA PARMAK

Danışman: SİNAN ASLAN

Özet:

Zamanla yeni gelişmelerin yanında teknolojinin hızla gelişmesi insanları yeni yerlere ve yeni araştırmalara sürüklemiştir. İşletmeler bir marka olmanın faydalarını fark ettikçe bulundukları ortamda müşteri gözünde yer etmişlerdir. Markalaşma kavramı, çok net olarak müşteriye verilen bir söz olarak algılanmaktadır. Bu söz o derece büyüktür ki bir ömür boyu devam eder ve işletme-müşteri ilişkisini asla koparmaz, müşteri üzerinde büyük bir güven yaratır. Marka denilince akla ilk gelen kavram çoğu zaman kalite kavramdır. Yaşamın her alanında, işletme içersinden başlayarak tüm topluma yayılan bir sinerji yayan ve asıl amacı yaşam kalitesini tesis etmek olan Toplam Kalite Yönetimi bir yönetim biçimi olmaktan öte bir yaşam felsefesidir. Markalaşmanın ana unsurları olan Stratejik planlama ve yayılma, Liderlik, Ekin katılım ve işbirliği, Müşteri odaklılık, Sürekli Gelişim başlıkları Toplam Kalite Yönetimi'nin temel prensiplerindendir. Kalite odaklı markalaşma sürecinin kalite maliyetlerine etkisinin araştırıldığı bu çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konu ile ilgili temel kavramlar, marka-kalite-markalaşma kavramı üzerinde teorik ayrıntılarla durulacaktır. Yapılan çalışmanın ana hatları incelenip tezin ilerleyen bölümlerine destek olunacaktır. İkinci bölümde markalaşma ve kalite odaklı markalaşma sürecinde markanın konumlandırılması, yönetimi ve yapılandırılması üzerinde durulmuştur. Markanın temel taşlarından biri olan kalitenin marka üzerindeki etkileri irdelenip firmalara getirdiği katkıları ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Üçüncü bölümde kalite ve markalaşma arasındaki ilişki detaylandırılıp tezin ana amacı olan kalite maliyetlerinin temeli atılmaya başlanacaktır. Dördüncü bölüm olan son bölümde ise markalaşma sürecinin kalite maliyetlerine etkisi üzerinde durularak, firmaların kalite sürecinde markanın da etkisiyle azalan maliyetlerin getirileri üzerinde durulacaktır. Anahtar Kelimeler: Markalaşma, Kalite odaklı marka, Kalite maliyetleri ABSTRACT Over time, as well as the rapid development in technology led people to new places and new research. As the organizations realize the benefits of being a brand, they have a special place in the eyes of the customer. The concept of branding is perceived as a clear promise that is given to customers. This is a very crucial promise that it will continue for a lifetime and never break off organization-customer relationship, it creates a huge confidence on the client. The concept of the quality is the first that comes to mind when brand is mentioned,