Implementation of inventory control on manufacturing industry


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Bogaç Özgen

Danışman: EMİN ARCA

Özet:

Endüstri Mühendisliğinin en eski ve en çok incelenmiş konularından biri olan “Envanter yönetimi” konusu ele alındığında firmaların bu konuya profesyonelce eğilmediği görülmektedir. “Envater Yönetimi”’ nin Stratejik bir yönetim aracı olması ve rekabet avantajını da beraberinde getirmesi gözden kaçırılmaması gereken iki özelliktir. “Envanter Yönetimi” ister hizmet sektörü isterse de üretim sektöründe olsun, firmaların ana faaliyet konularında daha fazla serbesti kazanabilmeleri için de gerekli ve temel bir konudur. Bu çalışmamızda Envanter Yönetimi konusu tam olarak Stratejik bir Yönetim aracı olarak ele alınmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede firmaların bilgi, beceri ve deneyimleri yardımıyla, kendi envanter yönetim politikalarını oluşturabilmelerine yardımcı olabilmek amaç olarak edinilmiştir. Bu amaç doğrultusunda uygun, kolay kullanımlı bir bilgisayar uygulamasının gerekliliği fark edilmiş ve bu eksiklik giderilmeye çalışılmıştır. Bilgi ve deneyimimizi temel alarak ortaya koyduğumuz sistem analizi çalışmamız sonucunda ortaya koymak istediğimiz çözümün, tasarlanması, geliştirilmesi ve test edilip kullanıma hazır hale getirilmesi aşamaları bu çalışmanın ayrıntılarını oluşturmaktadır. Çalışmamız, şimdiye kadar gerçekleştirilmiş olan diğer çalışmaların bir eksiğini kapatmaya yöneliktir: Teorik altyapı kullanılarak, firmaların bilgi ve deneyimlerine dayalı “Envanter Yönetim Sistemleri” modellemek. ABSTRACT “Inventory Management” is the oldest and one of the most investigated areas of Industrial Engineering. When “Inventory Management” subject is examined, it can be briefly seen that companies do not have professional approaches and visions to this strategic tool. As a strategic management tool, “Inventory Management” brings competitive advantages and these advantages are the most powerful features of it. As an addition to this, “Inventory Management” helps companies go through their main activity areas more confidently and supports freedom for decision making in the competitive markets. In this study, “Inventory Management” is taken as an important “Strategic Management Tool” for pro-active behaviors of companies against rapidly changing markets. Inside of this framework, there lies the objective to develop an easy to use software application to let companies build their own “Inventory Management” systems based on their accumulated experiences and knowledge and model these systems using theoretical approaches. As a consequence of “System Analysis” approaches within this study analysis phase, designing phase, development phase and testing phase of the software application development cycle are yield as the details. This study has an objective of completing a missing side of the existing implementations: Modeling “Inventory Management Systems” based on the experience and knowledge of the companies by using theoretical infrastructures.