Medya ekonomisinde reklam: Çocuk kanalları örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYSEL DEMİRCİ

Danışman: ORHAN BAYTAR

Özet:

Tüketim kültürünün en önemli unsurlarından biri reklamdır. İnsanlar farkında olarak ya da olmayarak her gün birçok reklamı izlemek ya da duymak zorunda kalırlar. Tüketim kültürünün yaygınlaşmasında kitle iletişim araçlarının rolü yadsınamaz. Reklam, kitle iletişim araçlarının ayakta kalmasını sağlar. Çünkü medya ekonomisinde en önemli gelir kaynağı reklamdır. Bu sektörün en önemli hedef kitlesini ise, sadece bugünün değil, geleceğin de tüketicileri konumundaki çocuklar oluşturmaktadır. Çalışmada, tüketim kültürüne medya araçlarından en yaygın olan televizyonun katkıları incelenecektir. Tematik çocuk kanalı olan TRT Çocuk ve Yumurcak TV kanalları örneği üzerinden, tüketim kültürünün çocuk kanallarına ve bu kanallardaki reklamlara olan etkileri incelenecektir. Anahtar Kelimeler: Medya, Medya Ekonomisi, Tüketim Kültürü, Tematik Çocuk Kanalları, Reklam, TRT Çocuk, Yumurcak TV ABSTRACT One of the most important parts of the consumer culture is advertising. By being aware of people or not, they are forced to watch or hear many advertesiment every day. The expansion of consumer culture is undeniable role of the mass media. Advertising allows the survival of the mass media. Because the most important source of income is advertising in media economy. Children are important target audience of media. In the study, the most common consumer of TV's contribution to the culture of the media will be examined. Thematic children's channels such as TRT Çocuk and Yumurcak TV’s contribution will be analysed on the view of consumer culture and its impact on ads. Key Words: Media, Media Economy, Consumer Culture, Thematic Children’s Channel, Advertising, TRT Çocuk, Yumurcak TV